torsdag 2. desember 2010

Røde cubakuler med gullglans



Det finnes så ufattelig mange varianter på konfekt og de fleste tar ikke så lang tid heller.

Disse cubakulene er ikke bare deilige men også søte på et kakefat til jul.

Du kan bruke hvilken som helst sjokolade til dette. Kjøp din favorittsjokolade og lag konfekt til jul!

Jeg brukte rød marsipan fra Pals kjøpt hos bakeshop.no men det går fint an å bruke en marsipan kjøpt i dagligvarebutikk.

Velg en av dine favorittsjokolader.



Del denne opp i passende biter. Jeg delte mine biter for små så jeg tok to av disse i hver kule.


Rull en tykk pølse og skjær flak som er ca 15 gram hver.


Legg sjokoladebiten i midten og rull kulene pene.

Rull de til slutt i glitter. Jeg har brukt gullshimmer fra SK.

Til slutt legger du hver kule i en gullfarget minimuffinsform.





Så er de klare til servering:)

Ha en herlig kveld!

Klem fra

Anne Brith

4 kommentarer:

  1. Så enkelt da :D

    Kan jeg utfordre deg med å lage noe av kvikk lunsj?? eller mokkabønner?? :D

    SvarSlett
  2. Heia Villaperlesukker:)

    Nam......de så kjempesøte og gode ut. Akkurat passe stor slik at vi gjerne tar to:)

    Om jeg lager noen med min favoritt sjokolade, og sender til deg, kan du sende noen av dine til meg? Så for vi prøve hverandre sine - og du må gjette hvilken sjokolade jeg har brukt.

    Gjetter du feil setter jeg deg i skammekroken, men gjetter du rett skal du få en overraskelse:)

    Er du med?

    ...så fin pepperkake layout på bloggen din:)

    SvarSlett
  3. Nettbakeren: Den er god. Hvor mange skal vi lage til hverandre? 10 - 12 stykker?

    Hvis du gjetter riktig sender jeg deg også en overraskelse :) Det må være likt for begge... hihi gleder meg :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)