torsdag 9. desember 2010

Luke 9 - Votter


Julens farger er jo selvfølgelig rød, grønn og hvit men jeg elsker rosa og jeg har ikke laget noe rosa på en lang stund nå så derfor ble disse søte pepperkakevottene rosa.

Simplisity rules, det enkle er ofte det beste, less is more.... det er nok slik jeg lager ting har jeg lagt merke til. Jeg liker ikke så altfor mye dill og dall på ting jeg lager. Samtidig vil jeg jo at dere som leser dette skal kunne lage ting jeg lager og ha glede av det og da tror jeg at nøkkelen til suksess er: keep it simple!

Noen ganger eller det er vel de fleste ganger jeg lager ting .... så er jeg så oppslukt av hva jeg lager og når det er ferdig så synes jeg ikke at det lengre er noe pent. Har dere det slik også? Det blir litt sånn som å stå i kjøkkenet å lage boller en hel dag.... man har ikke så lyst på boller på slutten av dagen :)

Derfor er det veldig koselig at dere gir tilbakemeldinger til meg i form av kommentarer på bloggen min.

Jeg har også satt meg et mål for desember. Konkurransemenneske som jeg er vil jeg prøve å komme innenfor top 50 listen på blogglisten.no Jeg håper dere kan hjelpe meg med det! Det eneste dere trenger å gjøre er å si til venner at de må titte på villaperlesukker.no :)

Hvis du også har lyst til å lage slike pepperkakervotter så er dette oppskriften på det:

Lag pepperkakene.

Malen jeg brukte finner du her.



Mine pepperkakevotter er ca 12 cm lange.

Lag hvit og rosa icing.

Sprøyt ut borden nede på votten med hvit icing.



Sprøyt rundt votten med rosa icing og fyll denne med våt icing.


Fyll den hvite delen med våt hvit icing.


Sprøyt en vhit kant rundt borden med tip 3.


Sprøyt så til slutt en rosa kant rundt hele votten.

Du kan også pynte votten men jeg lot det være :)


Ble de ikke søte?

Du kan også ha glitter på disse og så legge de i en cellofanpose og gi bort :)

Ønsker dere alle en fantastisk dag videre.

Selv holder ejg på med en 2 etg. piratkake. Jeg håper å være ferdig med den i kveld slik at dere får se den i morgen men jeg vet ikke om alt går etter planen.

Vinterhilsen fra

Anne Brith

2 kommentarer:

  1. Superfine! Har du malen til Rudolf-pepperkakene også? Har så lyst til å prøve meg på de :)

    Ingvild

    SvarSlett
  2. Ingvild: La ut et eget innlegg med alle pepperkakemalene i jeg :)

    Hilsen Anne Brith

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)