torsdag 9. desember 2010

Luke 10 - Lue


I morgen og lørdag kommer det mye annet her på bloggen derfor åpnes det to luker i kalenderen i dag ;)

Som regel tar man både lue og votter på og derfor er det naturlig at disse kommer etter hverandre.

Dette kan også være en fin gave til noen som nettopp har fått en liten jente eller i lyseblått til gutt ;)

Malen på pepperkakene er denne:


Min pepperkakelue er ca 12 cm lang.

Hvis du vil vite ha en grundig gjennomgang på hvordan slike pepperkaker pyntes kan du følge denne linken.

Jeg har bakt mine pepperkaker av Rema 1000 sin ferdige pepperkakedeig :)



Start med å lage en tråd av hvit icing rundt kanten nede og dusken.

Lag så en fyllekant for det som skal bli rosa.

Så fyller du det med både våt hvit icing og våt rosa icing.

La dette tørke i noen timer.


Bruk til slutt tip 3 både på rosa og vhit icing og sprøyt kanten rundt det hele på det hvite.

På det rosa sprøytes kun fra den hvite borden og opp til dusken.



Når de da serveres sammen med vottene blir det en fin helhet.

Hvis du vil vite hvordan vottene lages kan du følge denne linken.

Ønsker deg og dine videre en flott førjulstid ;)

Klemmer fra

Anne Brith

1 kommentar:

  1. Syns du er utrolig flink.. får ikke så fine som du men øvelse gjør mester :D
    Ha en strålende dag :) og helg :D

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)