onsdag 8. desember 2010

8 desember - Engel




Engler kommer i flere varianter i livet.
Uten å gå for mye inn på det så passet det veldig fint å lage en engel i dag.

For å lage disse så trenger du:
Pepperkake i engelform ( bruk min mal om du ikke har formen)
Hvit royal icing
Brun, sort og rød royal icing.
Tip 1,2 og 3 ( du kan og bare bruke en størrelse)



Her er malen jeg brukte. Print denne ut og tegn malen over på bakepapir og skjær pepperkaker.


Jeg bruker å lagge mine pepperkaker på et a4 papir når jeg pynter. Slik slipper jeg å ta i den for å plassere dem rundt omkring på bordet. Ved å hale tiden ta i pepperkakene mens man pynter øker man risikoen for et uhell.


Sprøyt foørst kanter rundt med hvir icing. Jeg har brukt tip 3.


Fyll hodene med ansiktsfarget icing. Jeg brukte litt brun her.


Fyll englene med våt icing.


Legg alt til tørk i noen timer. Når icingen har tørket kan du lage kanten rundt.


Tegn på kjolen og lag et belte.


Lag glorien over hodet. Jeg har hele tiden brukt tip 3.


Pynt med hår ;) Her har jeg brukt tip 2.

Lag øynene og munnen. Her har jeg brukt tip 1.



Ha til slutt litt glitter på:


Vil gi en varm klem til alle der ute som har mistet noen de er glade i.

Sender varme tanker til alle i familien min i dag! Jeg tenker på dere og skulle ønske jeg var hos dere i dag!

God klem fra Anne Brith

2 kommentarer:

  1. Det er så godt med slike varme tanker:)
    Noe vi alle trenger å sende hverandre.

    Engelen var nydelig. Jeg har ikke ord....
    Ha en flott dag videre.

    Synes dagen blir så bra med slike kunstverk du kommer med og p4 sin julekanal.....

    SvarSlett
  2. Engasjer deg i en utrolig viktig og urettferdig sak, det tar bare noen minutter, mer info på bloggen min!

    Og jeg må få si at engelen er bare helt nydelig, om jeg bare hadde vært så flink!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)