fredag 3. desember 2010

3 desember - Sjokoladeroser


Dere ønsker dere konfekt og konfektfylloppskrifter. Jeg lover å komme med mange fremover.

Disse sjokoladerosene ble ikke helt 100% ettersom jeg hadde i tankene at jeg skulle få en effekt på dem slik at jeg kunne se litt av kremen gjennom. Jeg penslet formene noe jeg aldri gjør og det ble ingen suksess:)

Men da er også det uttestet og ved neste anledning så skal jeg pensle dem med mer sjokolade.

Jeg har kjøpt denne rosa formen på Panduro :)

Til disse sjokoladerosene trenger du:

200 g mørk sjokolade
Hvit trøffelkrem
15 små runde kransekakebiter


Varm sjokolade i mikrobølgeovn eller over vannbad.

Jeg har brukt Pals sin non temp fra Bakeshop.no


Pensle formen med sjokolade.



Slik :


Sett dette kaldt.

Lag små sirkler av kransekakemasse og stek disse. Til denne formen trenger du 15 stk.
Jeg laget mine sirkler litt mindre enn rosen. ca 2,3 cm. Finn et lite glass i kjøkkenskapet og trykk ut og stek dem i 5-7 minutter på 175 grader.

Lag trøffelkremen. For utfyllende oppskrift se her Jeg laget en hvit trøffelkrem.


Fyll hver rose halvfull med trøffelkrem.


 Legg kransekakebunnen ned slik at den legger seg som en bunn i rosen :)


Legg formen kjølig og la det hele sette seg. Gjerne noen timer.

Ta ut formen og trykk forsiktig rosene ut av formen.



Serveres kalde!

Nå håper jeg dere kommer med flere tips. Gjerne pepperkaker i Disneyfigurer ;)

Ønsker dere alle en fin dag videre....



Så var det bare 21 dager igjen til jul.....

Klem fra

Anne Brith

7 kommentarer:

  1. Elsker å føle med i bloggen din. :) Tar du en utfordring: lag troikakonfekt. :) God fredag.

    SvarSlett
  2. Ok Mona :) JEg skal lage det i helga :)
    Jeg har gått i noen dager og tenkt på den Troikakonfekten men har liksom ikke fått Troikaånden over meg om du skjønner... men akkurat nå spiller jeg julemusikk og det hjelper på:)

    En god helg til deg og dine :) Klem fra Anne Brith.

    SvarSlett
  3. Disneypepperkaker, oj oj! :D
    Jeg vil se Mikke Mus, Lady, Askepott, Timmy gresshoppe og hvem som helst! :D

    SvarSlett
  4. For en fantastisk blogg du har:-) Takk for at du deler din kunnskap med oss. Ønsker deg en riktig fin dag.

    SvarSlett
  5. Fantastisk blog! :D
    Jeg vil helt klart bruge dine ideer til når jeg skal lave konfekt her i løbet af ugen :)
    Tak for de fantastiske tips! :D

    SvarSlett
  6. Fru Dahl: Tusen takk for hyggelig kommentar :)

    Kim: Lykke til med konfektlagingen :) Håper du følger bloggen fremover :) Hilsen Anne Brith

    SvarSlett
  7. Du kan helt sikkert regne med at jeg vil følge din fantastiske blog fremover! :D
    Elsker dine opskrifter, og din kreativitet! :D

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)