mandag 20. desember 2010

20 desember - Risboller


Bare noen få dager igjen så er det jul.

Er dere ferdige til jul? Huff jeg har masse igjen hehe.... er nok ikke jul her før langt utpå natta 23 desember. Jeg håper det er flere av dere som har det slik som meg ;)

Julen blir ikke helt det samme uten risboller. Dette året fikk jeg et tips fra en av mine lesere.

Forresten en stor takk til alle dere som sender meg tips om oppskrifter. Det blir bare flere og flere ting jeg skal teste ut og jeg gleder meg vilt til å begynne med bakingen etter juleferien.

Men før det så er det julefeiring og risboller ;)

Oppskriften er som følger:

250 g kokosfett/delfiafett
200 g Walters Mandler sjokolade ( den aller største pakken)

2 egg
2 dl melis

100 g puffet ris

Smelt sjokoladen og fettet og la dette avkjøles.

Pisk egg og melis til eggedosis. Ha i sjokoladeblandingen og rør i den puffede risen.

Legg i muffinsformer og sett til avkjøling.

Husk at vi først etter jul tenker på slanking!


Jeg har lagt muffinsformer i slike bakeformer fordi da former risbollen seg pent og alle blir like.

Jeg er nok en liten perfeksjonist når det kommer til kaker og servering og har fått mange morsomme kommentarer fra dere på at jeg veier alle muffinser og boller:)

Håper uansett at dere liker tips jeg kommer med.

Etter jul kommer det en helt egen del her på bloggen om "basics" Gleder meg til å vise dere!



Disse kan også serveres på et pent fat. Og om du ikke liker Walters Mandler så kjøper du din egen favoritt sjokolade. Alle sjokolader kan smaltes og brukes så det er hundrevis av muligheter her:)

Håper dere har hatt en flott dag og ønsker dere alle en god kveld videre :)

Hilsen fra

Anne Brith

2 kommentarer:

  1. Godt å høre at det går greit å bruke vanlig sjokolade. Syns egentlig kokesjokolade (hvertfall den fra butikken) er ganske dårlig på smak.
    Da blir årets risboller laget med melkesjokolade. Og kanskje smør, fordi om de ikke holdes like godt sammen..
    Takk for tips og flott blogg!

    :)

    SvarSlett
  2. Dette så godt ut :D

    Hilsen Solveig Eriksen/photofreak

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)