onsdag 15. desember 2010

15 desember - Pepperkakehjerte


I dag har det vært en flott dag! Vi har vært på juleavslutning og hørt barna synge julesanger.
Det var ikke bare jeg som satt med tårer i øynene altså. Makan til herlig opplevelse skal du lete lenge etter!

Jeg har laget gaver som barna skal få gi til noen voksne som betyr mye for dem. Jeg kan jo ikke røpe hvem det er for det kan jo hende de leser bloggen:)

Dagens innlegg gjenspeiler det jeg står for: Kos, kreativitet og nestekjærlighet. Ettersom det snart er jul måtte jeg lage disse herlige hjertene av pepperkaker. Du kan bruke forskjellige cookiesoppskrifter og lage dem akkurat slik du selv ønsker hvis du ikke har lyst på pepperkakehjerter.

Koppen har jeg fått av en god venninne. Er den ikke nydelig?

Vi stresser og styrer før jul og jeg har bestemt meg for at jeg skal ta meg tid til å være mye sammen med venner og familien. Jeg har blitt helt hekta på en sang som dreier seg akkurat om det med førjulstiden og shoppingsentre. Den heter: I need a silent night! Fantastisk sang!

Hvis du har lyst til å lage disse hjertekakene så trenger du:

Pepperkakedeig/ cookiesdeig
Hjerteutstikker.
Icing til pynt.

Det tok noen runder med hjerter før jeg fant ut hvor man best kan lage innsvingen i hjertet slik at hjertet henger fint på koppen. Takk til Torill for gulltipset!

Bak pepperkakene eller cookie som alle har hjerteform.
Før du steker dem må du skjære ut et lite hakk av hjertet.

Her kan du se hvordan formen er:


Når du gjør dette med pepperkaker så kan du finskjære dem rett etter de kommer ut fra ovnen :)

Pynt dem med ønsket farge:

Jeg brukte rød. Hvis du vil vite hvordan jeg pynter pepperkaker kan du se en god beskrivelse her


Så serverer du dette til de du er glad i slik:


Fantastisk flott eller hva?

Det er ikke så mye som skal til for å glede en annen....

Håper dere har en flott dag og vil gjerne oppfordre dere alle til å ta en titt på Facebooksiden min.
Der ligger alle mine bilder... og liker du bloggen så "liker" du forhåpentligvis også min facebookside:)

Ha en strålende dag videre!

God klem fra

Anne Brith

5 kommentarer:

  1. Heisann. Tusen takk for supert innlegg, men linken til "hvordan pynte pepperkaker" var ikke helt riktig. Kunne tenkt meg å lese mer om det.
    Fortsett med det flotte arbeidet.

    SvarSlett
  2. Disse var jo nydelige da <3

    Ha en fin kveld :)

    Hilsen photofreak/ Solveig Eriksen på lånt maskin :)

    SvarSlett
  3. Hei Photofreak :) Ja var de ikke nydelige.... jeg likte de kjempegodt :)

    Hilja: Jeg må sjekke om jeg har lagt inn rett link:) Takk for at du sa ifra :)

    SvarSlett
  4. nydelig kopp! Du vet ikke tilfeldigvis hvor den kommer fra? ;)

    Flotte og fristende kaker som alltid. Du er flink!!

    SvarSlett
  5. Så gøy :) Har sett minipepperkakehus sånn som dette, og tenkt det var litt for mye styr til å prøve, men dette var jo enkelt og utrolig lekkert samtidig! Takk for tips! :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)