søndag 21. november 2010

Vanilje cupcakes


Dette er en oppskrift som gir cupcakes som meget godt egner seg til å dyppe i flytende fondant.

Jeg skal på juleverksted i kveld sammen med noen jenter og tenker å pynte disse da.

Ettersom jeg elsker rosa og roser så valgte jeg å teste ut mine nyinnkjøpte muffinsformer fra Cacas.no

Man skulle tro at ettersom de er hovedlevrandør til Wilton i Norge så hadde de samkjørt muffinsformstørrelsen til å være like store som Wilton sine som passer i alle verdens muffinsbrett men NEI disse muffinsformene er litt mindre og det gjør at deigen dytter formen litt utover selv i et muffinsbrett.

Synes ikke det gjør så veldig mye men det kan være en god nok grunn i fremtiden til å holde meg unna formene fra Cacas. Vi får se.

Det som er veldig bra med disse formene er at de er tykke nok slik at man selv etter steking ser mønsteret. Det er et stort pluss.

Her er oppskriften:

125 g smeltet smør
2 egg
1 dl sukker
1 pk vaniljekesam (Tine)
4.5 dl hvetemel
2 ts bakepulver

Denne oppskriften gir 15 stykker a 55 gram :)

Smelt smøret.
Rør egg, sukker og kesam sammen. Kan piskes litt men ikke mer enn 2 minutter.
Ha i det smeltede smøret og sikt inn det tørre :)

Stek i ovnen i 20-25 min på 175 grader

Ønsker dere alle en flott søndag :)

Hilsen fra

Anne Brith

6 kommentarer:

  1. Hvor mye kakao må man ha i for å lage disse som sjokolademuffins?

    SvarSlett
  2. Bruker du vaniljekesam da, siden du ikke har noe annen form for vanilje i Vanilje cupcakes?? :)

    SvarSlett
  3. Strofe: Jepp...skal forandre oppskriften ...ser jeg har glemt å skrive vaniljekesam :)

    Takk for at du tar deg tid til å spørre :)

    Hilsen ANne Brith

    SvarSlett
  4. Skulle bare mangle, førr æ digge bloggen din :)) Du e så dyktig og lage så mykje flott :)

    SvarSlett
  5. Mona: 200 g smeltet kokesjokolade eller smake til med kakao :)

    SvarSlett
  6. Har laget disse til snuppene sin 1 og 3 års bursdagsfeiring idag. Laget sjokolademuffins også etter oppskrift jeg fant her. Pyntet med white chocolate frosting (mektig! men såååå god!), og kakaestrø (er jo barnebursdag :))

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)