tirsdag 2. november 2010

Vanilje cupcakes

Jeg har noen få gode oppskrifter jeg bruker om og om igjen. Skjønner ikke vitsen med å teste ut oppskrift etter oppskrift når disse høster ros hver eneste gang de serveres.

Jeg fyller dem ofte med jordbær eller bringebær.

Ingredienser:

125 g smør
2 dl sukker
3 egg
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1,5 dl matfløte

Pisk smør og sukker hvitt. Men ikke altfor lenge. DA blir det for mye luft i deigen noe som gjør at cupcaken mister festet under.

Ha i ett og ett egg og sikt inn det tørre.

Rør fløten inn på slutten.

Stekes i 15-20 minutter på nederste rille på 170 grader.

Hvis du skal fylle disse gjør det før du steker dem og gjerne med frosne bær.

De jeg har laget er dekt med sukkerpasta og pyntet med perler og et sukkerhjerte.
Under sukkerpastaen har jeg bare smurt et lag med syltetøy :)

Lykke til :)

Hilsen fra Anne Brith





Denne oppskriften på cupcakes er så god fordi den inneholder fløte

1 kommentar:

  1. Hei. Lurer på om det går an å få tak i det fine rosa kakefatet noen plass? MVH Elise Høllesli

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)