onsdag 10. november 2010

Tussi


Så var det blitt Tussi sin tur.
Her er en steg for steg beskrivelse på Tussi.

Tussi er kongeblå og lilla med litt sort i ansiktet. Litt rosa på ørene og halen.


Lag kroppen som en tykk trekant.
Kjelve ut litt lilla og lag en oval som vist på bildet.
Jeg ahr brukt en cutting wheel som hjelperedskap ;)


Ha litt lim på og legg den mot kroppen.

Så ben og armer. Bena rulles ut og er litt tykkere på midten. Skjær ut et lilla flak som passer oppå.
Tussi ser da slik ut:



Fest bena inntil kroppen. Husk å sette Tussi på et bakepapir slik at hun ikke fester seg på kjøkkenbenken.

 

Lag armene identiske men litt mindre.
Ørene formes som lange flate hareører og jeg legger litt rosa marsipan inni og trykker dette flatt.


Slik:


Ansiktet til Tussi er ovalt men kanskje en anelse tykkere oppå enn ved munnen. Det er delt slik at den fremste delen er lilla. Jeg rullet ut en blå bit og la over en lilla tynnkjevlet bit og brettet den litt under haken.
Sett en spagetti i kroppen slik at hodet ikke faller av.


Sett hodet oppå.


Lim på ørene med litt vann.



Lag halen og sett den på :)

 
Slik:


Sett på "håret"
Og så lag litt triste øyne....

Tussi kan settes på en kake :)

Og alle hjerter gleder seg tjo hei!

Smil.

Anne Brith

4 kommentarer:

  1. Du er altså bare så flink! Har prøvd meg på litt bamser jeg også, men å klare å få det så utrolig likt originalen da...... Virkelig imponert Anne Brith :-) Tror jeg får sette meg ned en kveld og følge bildene punkt for punkt og se hva det ender opp med ! Klem Gro :-)

    SvarSlett
  2. WOW! Tenk å spise noe så flott!! Du er utrolig flink og inspirerende! :) Men hva er Tussi lagd av igjen? Marsipan?

    SvarSlett
  3. Herlighet, du er SÅ flink!!:)
    Jeg har vært inne på fler "kakebake-blogger" i det siste, men ingen, absolutt INGEN kan måle seg med det du får til. Tilogmed profesjonelle bakere/konditorer lager jo styggere kaker enn deg, hehe:) Fantastisk gøy å følge med på bloggen din, og jeg blir skikkelig inspirert, bare så synd at jeg HATER å bake, og absolutt ikke kan dekorere det jeg baker, hehe;)
    Prøvde forresten "fast-røre-cupcakes'ene" dine her om dagen, fyttikatta så gode!!:) Skal definitivt lages ved neste barneselskap!!:)

    SvarSlett
  4. Hei Gro: Det finnes nettsider med slike steg for steg beskrivelser som er mye tydeligere :) Kan sende deg link på noen om du vil :)

    Anonym: Tussi er laget av marsipan og sukkerpasta. Jeg mener jeg blandet 50% av hver ;)

    Fam Markussen: Så utrolig gøy å få slike tilbakemeldinger. Håper du også liker siden på Facebook og deler noe av det jeg lager på veggen din om du er på facebook :)

    De fastrøre cupcakes'ene er farlig gode hihi....

    Ha en strålende kveld :)

    Hilsen Anne Brith

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)