mandag 1. november 2010

Sweet love


Da har jeg fått pyntet kjærlighetene eller cookiene jeg satte på pinne før helga.

Å lage cookies med royal icing krever en stødig hånd men om du husker en par basis regler så er mye gjort.

1. Ikke lag icingen for tykk.
2. Pynt alltid den styggeste kjeksen først!
3. Ha god tid.
4. Begynn med store tipåpninger. Str 3 i tip er en fin start.

Disse kjeksene er pyntet etter inspirasjon fra Peggy Porschen.

 Sprøyt kanten rundt med tip 3.

 Fyll kjeksen. Jeg har brukt 3 forskjellige farger. Pink, golden yellow og leaf greean fra Wilton.

 Jeg pyntet i samme slengen noen små kjeks som ejg skal ha i en liten pose.

 Bruk hvit icing og sett små perler langs kanten.

 Alle er ferdige.

 Lag noen roser i sukkerpasta eller marsipan. Man tar det man har ;)


Legg rosene forsiktig oppå.

 Pynt med grønne blad og ha litt glitter på rosen.

Her under er noen flere bilder :)






Har du lyst til å lage slike kjeks eller annen kjeks på pinne selv?

I morgen trekker jeg ut en person som får tilsendt en Villa Perlesukker cookie-kit i posten. Alt du trenger å gjøre er å si din mening om min nettside under dette innlegget.

Gaven i dag er sponset av Terje Nettbakeren fra Bakeshop.no

Ha en nydelig dag alle sammen!

Søt hilsen fra Anne Brith

33 kommentarer:

  1. Dette er den mest fantastiske bake bloggen jeg noensinne har vært borti.
    Er støtt og stadig innom å drømmer om at jeg også en dag får tid .....
    Regine Lind

    SvarSlett
  2. Kjempe flotte kjærligheter....disse skal jeg prøve meg på :)

    Wenche Attestog

    SvarSlett
  3. Du er så utrolig flink!! Jeg må innom hver dag for å se om du har lagt ut noe nytt! Gleder meg til å sette igang med julebaksten. I år blir det mye "villa perlesukker" i jula. Morsomt å få ny inspisrasjon.

    Du forklarer veldig lett og detaljert, slik at sånne amatører som meg også får det til!!

    Tusen takk for at du tar deg tid til å dele det med oss!

    SvarSlett
  4. Veldig enig med Regine over her; nyter bildene og beskrivelsene, og håper jeg snart får tid til å prøve noe av dette ut. Her er jo så mye flott :-)
    Takk for sjansen til å vinne et spennende cookiekit !
    Mvh
    Turid

    SvarSlett
  5. Hei, hei! :-)

    Nettsiden din er vakker og oser av kreativitet og originalitet!
    I tillegg synes jeg det er lett å finne frem her inne, da du har tydelig og forståelig index på venstre side av siden, og linker til det aller viktigste øverst.
    Det eneste jeg synes er litt slitsomt i lengden, er at alt er rosa. Blir litt hardt for øynene når teksten også er i rosa. Ikke den mørkeste rosa teksten, men den lyseste.

    Men, stortrives her inne og elsker å se etter ideer og få inspirasjon! :-)

    Hilsen Beate.

    SvarSlett
  6. Hei og hopp!

    Lekkre kjeks på pinne :-) Men for meg ble rosene litt to much... jeg hadde anntagelig nøyd meg med et hvitt sjokoladehjerte (ev latt barna gått amokk med nonstop, he, he). Men nå er jeg som regel mest opptatt av å spise kakene jeg da. Uansett er bloggen din en fin inspirasjonsside, og det første stedet jeg sjekker når det klør i bakefingrene mine, så jeg håper du fortsetter!

    Klem fra blomstre

    SvarSlett
  7. Nyyydelig blogg med mange flotte bilder,oppskrifter og "how-to's" som selv oss som tyr til Toro når vi skal bake våger å prøve oss på :-)
    Eneste problemet her i gården er tiden..Ser for meg at timene fort flyr når man setter igang, men det må være,som du også sier,rene terapien når man får muligheten å sitte litt i sin egen verden en stund :-)

    SvarSlett
  8. Oi! Så fine :o) Så kult, har aldri tenkt på å ha kjeks på pinne, skikkelig genialt faktisk...
    Må prøves.

    Takk for en fin blogg!

    SvarSlett
  9. Du er kjempe flink :) Nettsiden din er utrolig bra, jeg blir kjempe innsperert av siden så jeg vurdere å begynne å prøve å lage slikt selv. Men jeg er desverre ikke så flinkt til slik.
    Jeg er ofte innom for å se hva nytt du har laget :)

    SvarSlett
  10. Utrolig flotte. Skal si du fikk en jevn og fin eggehviteglasur. Lurt det å først tegne og så fylle inne.

    Tenk å kunne finne slike i et konditori.....gud drømmer meg bort, alle ville hatt en slik:)

    Dette skal jeg forsøke...nam nam
    ;))) ...tenk så gla personen blir som får en slik

    SvarSlett
  11. Hei!

    Jeg ville bare stikke innom for å fortelle deg at du er superflink! Jeg er innom bloggen din flere ganger daglig å blir så glad når du legger ut nye ting! Du må være en slags super-mamma som klarer å få til så masse baking samtidig som du passer på de små:)

    Jeg håper du fortsetter å blogge fremover, fordi jeg kommer helt sikkert til å følge deg videre!

    Ha en fantastisk høst og kommende vinter med masse kos og baking!

    Stor hilsen fra Melbourne:)

    SvarSlett
  12. Hei!
    Siden din er til stor inspirasjon både for meg og, ikke minst, husets egen cake boss på 11. Herlig at du presenterer fremgangsmåter og "hemmelige triks" og enda herligere at det blir gjort på en super og lettfattelig måte.

    Mine øyne sliter litt med rosafargen på skriften, den kunne med fordel vært litt mørkere. Ellers er alt perfekt!

    Takk skal du ha for masse inspirasjon og glede!

    Hilsen Wenche Sørgård.

    SvarSlett
  13. Nok en gang, utrolig flottet kjeks. Disse kan jo brukes til alt. Gave til et bursdagsbarn, en nybakt store søster eller bror, en nabo, en kollega, ja alle faktisk!
    Elsker bloggen din, har den øverst på favorittlinjen min her, så er innom hver morgen og kveld, minimum, for og se om her er noe nytt. Og det er her til stadighet. Elsker det råååsa og alle de fine bildene, trinn for trinn, det er bare så utrolig flott laget til.
    Syns du er kjempeflink, og denne siden hjelper nok mange som er ferske i faget, eller til og med de som er kommet lenger. Jeg finner masse som jeg tenker at jeg må få testet ;)
    Keep up the good work babe ;)
    Klem Ingelin <3

    SvarSlett
  14. Glad for at du er tilbake og fortsetter med å inspirere og vise de fantastiske tingene du lager. Det er mye koseligere med en blogg enn et forum, så her er jeg innom stadig vekk for å se og bla :-)
    Hilsen Evy

    SvarSlett
  15. Anne Brith! Den er rett og slett helt fantastisk fin, denne her! Jeg koser meg sånn med å svinse innom og kikke, og dine superpyntede kaker er en stor inspirasjon for meg, selv om de er langt fra mine mer hm hva skal jeg si? Rustikke?? Jeg er stor på cookies, da, verdens beste choc chip får du hos meg, men de er ikke pyntet... Ennå;) Klem fra Ine

    SvarSlett
  16. Hei Anne Brith! Ser du har vært produktiv i helgen :-)
    Jeg har jo sagt hva jeg mener om bloggen din mange ganger, men gjør det gjerne igjen!
    Utrolig ispirerende og delikat :-) Veldig gode forklaringer på det du lager og ikke minst: Du er helt utrolig flink :-)Disse kjekskjærlighetene var jo bare utrolig søte! Du må være veldig stødig på hånden! Når jeg skal i gang med di mindte detljene på kakene mine blir jeg sjelven bare av å tenke på at jeg må være rolig :-)
    Ha en flott uke Anne Brith, ser frem til flere flotte innlegg hos deg!
    Klem

    SvarSlett
  17. Jeg er også helt forelska i denne bloggen. Jeg har aldri vært borti noen blogg som er så gjennomført og har så mange tips! Det er bare ren inspirasjon. Og selv om jeg ikke er flink til å legge igjen spor etter meg så er jeg innom hver dag og ser :)
    Lykke til videre!

    SvarSlett
  18. Hei!
    Jeg setter stor pris på at du deler kreativitet og håndlag med oss! Spesielt setter jeg pris på how to do innleggene. Jeg skal prøve meg på sløyfer nå i helga :-) Veldig oversiktelig og fin blogg, men enig med det noen andre skriver her at den lyse-lyse rosa kan være litt vanskelig å lese. Gleder meg til å følge bloggen videre :-)

    hilsen Eldbjørg

    SvarSlett
  19. Om mange andre her, så berre *må* eg innom kvar kveld (eller på dagtid når eg jobbar halv dag :o)), og sjå om du har trylla saman noko fantastisk i løpet av det siste døgnet. Og det gjer du merkverdig ofte! Eg gir meg ende over, har lyst til å lage ALT du lagar :D

    SvarSlett
  20. Anne Brith, du vet jeg er en trofast følger av bloggen din, og at jeg digger det du lager! :D Disse ble bare jo helt fantastisk vakre!! Syns det er så kjekt at du viser trinn for trinn på så mange av tingene du lager. Og selv om jeg ikke synes alt ser like enkelt ut som du påstår det er ;) så er det noe selv jeg skal klare etter din grundige gjennomgang :) Du er fantastisk på mange måter, du Anne Brith! :)

    SvarSlett
  21. Jeg liker bloggen din veldig godt og følger med på den nesten daglig. Blir inspirert av alt det nydelige du lager. Har selv laget White chocolate frostingen din og den falt i smak her. Har også tenkt til og prøve fler av oppskriftene dine. Synes det er kjempe fint att du legger ut sånn trinn for trinn slik att man ser hvrdan du gjør det:)

    SvarSlett
  22. En villa av sukker og kaker og pynt
    i et eventyr som nesten såvidt har begynt
    Der står du og baker til kjøkkenbenken fylles
    av herlige bakverk, det er nesten som det trylles

    Romantiske drømmer blir virkelighet
    når du inspirerer med din kjærlighet
    Hver eneste dag vi besøker deg på nett
    får vi lære noe nytt, og du gjør det jo så lett

    Du viser oss triks for å klare det meste
    med hjelp fra deg blir selv en amatør til den beste
    Du har det vakkert men ryddig, slik at alle kan forstå
    at dette her er bloggen man kan lære noe på

    Takk for at du gir oss så mye av deg selv
    vi setter veldig pris på at du bruker hver en kveld
    på kaker og sukker og perler og dekor
    vi gleder oss til resten - for din villa vil bli stor

    :-)

    SvarSlett
  23. Hei :-)
    Synes du har en utrolig flott blogg!
    Og du får alt til å virke så enkelt når du viser det steg for steg! :-)
    Har funnet masse insirasjon her inne, og leser bloggen din hver dag :-)

    SvarSlett
  24. De var kjempe fine!!

    Fant bloggen din gjennom "din baby" og gleder meg virkelig til å kikke gjennom de gamle inleggene dine!! Kommer nok til å følge deg fremover!
    Ingenting er som å sitte å kikke på flotte kaker med vann i munnen!!!

    SvarSlett
  25. hei Anne Brith.
    Der var jo kjærlighetene jo. De ble jo helt fantastisk!! Jeg lagde noen cookies i helga selv - både rosa blomster og eikenøtter. Ble snaddergode.Mens jeg var igang lagde jeg noen kjærligheter også som jeg pyntet med sjokolade. Når jeg endelig var ferdig avsluttet jeg likegodt med å kaste hele haugen i gulvet. Kjempelurt. Sjokolade over hele kjøkkenet. Men jeg ser at du ikke lykkes med alt heller - det er jo godt for en kløne som meg. Har forreten testet ut dine "hvite drømmer" ihelgen også. Nam!! de ble ikke helt like vakre som dine, men er ganske fornøyd til å være nybegynner.

    gleder meg til neste innlegg. Må sjekke bloggen hver dag!

    Ps. vær så snill og fortsett med steg for steg beskrivelsene - de er helt geniale!!!

    klem Mona

    SvarSlett
  26. Du har fått deg en kjempeflott blogg, med mange nyttige og flotte tips! Jeg er inne å titter flere ganger om dagen som regel :)
    Skulle ønske jeg vant cookies settet. Har prøvd meg på cookies en gang og det var ikke helt vellykket.

    SvarSlett
  27. Så utrolig mye fint og så ser det veldig delikat og lekkert ut:) Artig å komme innom siden din og titte!
    Og steg for steg beskrivelsene er jo så supre - da kan det jammen hende at en kan klare dette selv og :)

    SvarSlett
  28. Bloggen din er til å spise opp!
    Har så lyst å få til sånne ting selv men det blir bare amatørmessig i forhold :)

    Stå på!

    SvarSlett
  29. Wow, de var skikkelig fine! Man blir glad av å se på de ;-)Hadde vært kjempegøy å klare å lage slike selv :-)

    Klem Mim

    SvarSlett
  30. Vakre bilder av deilige herligheter :-D Blir kjempe-inspirert av bloggen din. Du er så flink til å beskrive trinn for trinn, slik at tilogmed jeg kanskje kan få til noe av det. Jeg blir gjerne med på konkurransen :)

    SvarSlett
  31. Hei alle sammen. Takk for alle koselige kommentarer.

    Jeg har trukket en vinner med hjelp av random.org. og det ble: Sissel Storvik

    Om noen vil ha link til trekningen på www.random.org kan dere få det ved å sende meg en mail på post@villaperlesukker.no

    Ha en strålende dag.

    Gratulerer til deg!

    SvarSlett
  32. Kjempefine! Fant siden din først nå nettopp, og den er herved lagt til i favoritter ;.) Jeg lurer på de bladene til rosene, er de laget av smørkrem? El hvordan laget du dem? =)

    SvarSlett
  33. Benedikte: Det grønne bladet er laget av icing.

    Og takk for at du la bloggen i favoritter. Håper du legger igjen kommentarer fremover.... synes det er så koselig med tilbakemeldinger:)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)