onsdag 10. november 2010

Spidermanmuffins


Her er noen tips til hvordan du kan lage muffins som ser ut som spiderman. Personlig er jeg utrolig lei hele Spiderman men når de små barna spør om å få slike muffins til bursdagen sin så stiller man jo opp eller hur? ;)

Heldigvis kan jeg si til alle guttemammaer som er i Spiderman eller Mc Queen fasen at: DET GÅR OVER!!

Du trenger sjokolademuffins, rød og hvit marsipan. Eventuelt sort eller sort icing. Pluss litt smørkrem som lim ;)


Legg klar alle muffinsene.

Kjevle ut rød marsipan og bruk en kopp eller lignende som er litt mindre i diameter enn muffinsen og trykk ut sirkler.

Smør litt smørkrem på muffinsen .

Sirklene trekkes slik at de blir litt ovale. Tips: Ikke lag alle sirkler først og så trekk dem for i mellomtiden kan marsipanen tørke litt og da er det vanskelig å trekke dem ovale :)


 Så kommer øynene. Trykk ut en sirkel som er litt mindre enn hodet og del den i 6 biter slik :

Da har du to par øyne klare til Spiderman.

De legges på slik:

Bruk nå icing eller marsipan i en liten sprøyte og sprøyt rundt hodet og øynene.

Sprøyt så streker inn mot øynene :)

Spiderman er nå klar til å bli spist opp av hylende småbarn.

Lager du disse vil du helt sikkert bli en poppis mamma blandt barna men det kan være sjanse for at andre mødre rundt om ringer og må få vite hvordan du laget dem for barna snakker om disse leeeeenge.


Ha en strålende dag videre.

Hilsen fra en forkjølet

Anne Brith

4 kommentarer:

  1. Du er så fantastisk flink! Hvordan går du frem før du faktisk begynner å dekorere? Har du bare en idè i hodet eller tegner du opp eller noe sånt?

    SvarSlett
  2. Skulle ønske jeg var guttemamma :D
    Får låne et par gutter jeg da så får jeg laget slike :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  3. Nils: Tusen takk for det! Jo jeg leter jo etter inspirasjon på internett. Ser på masse bilder og sjekker hele tiden hva de aller beste i verden på kakedekorering gjør og holder på med.

    Noen ting skaper man selv og noen ting prøver man å kopiere.

    Noen ganger tegner jeg opp ting på forhånd men ikke alltid. Det jeg som oftest sier til de som vil starte å dekorere er å kopiere kaker i begynnelsen. Lete på nett etter kaker som har fine fargekombinasjoner etc. Så etterhvert slippe seg selv løs.

    Photofreak: Du får gjøre som meg da når jeg har lyst på mange jenter så inviterer jeg venninner til datteren min hjem.... så er huset fylt med jenter hihi...

    SvarSlett
  4. Hei!

    Disse var skikkelig tøffe!

    Min sønn blir snart 5 og er i beste Spidermann-alder. Han vil ha med seg sånne i barnehagen når han har bursdag - så da må jeg jo prøve meg da ;o)

    Et spørsmål: farger du marsipanen selv, eller kjøper du ferdig (så de hadde rød og hvit marsipan på bakeshop).

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)