fredag 19. november 2010

Snømannen Kalle


I dag leste jeg i VG at kuldegradene vi har skyldes iskald luft fra Sibir.
Det kommer antageligvis til å holde seg kaldt ut måneden.

Pass på hus og bil sto det.... hihi jeg er gressenke i helga og helt alene om både ansvar for hus og bil ;)

Uansett synes jeg at det er deilig med vinter og hva er vel mer passende for denne tiden av året enn pepperkaker laget som snømannen Kalle ;)

Til disse trenger man ikke så mye is og sne og vann.... men en pepperkakeform som ser ut som en snømann. TIPS: Kremmerhuset har disse til kr. 10.-

Hvis du ikke har pepperkakeformen så kan du bare klippe ut snømannen på et bakepapir og skjære rundt ;)


Bak pepperkakene.

Bruk tip 2 eller 3 og sprøyt hvit royal icing rundt ;)

Fyll snømannen med våtere icing.

TIPS: Ikke vær redd for å fylle godt. Kanten du har sprøytet rundt først gjør at ikke icingen flyter ut.
Det er bedre at det er for mye icing enn for lite. Da ser det bare trist og sparsommelig ut.


Så på med hatten som forøvrig er fylt av trolldom ;)

Øynene er laget med tip 1 og nesen ble denne gangen ikke en gulrot ;)

Skjerfet er laget med tip 46.

Helt nederst på skjerfet har jeg sprøytet 4 tråder med tip 1.

Til slutt penslet jeg litt alkohol oppå og la glittersukker oppå for en vintereffekt.
Jeg er ikke helt sikker på om jeg kanskje syntes det ble litt i meste laget men jeg får se i morgen.

Disse skal nemlig på en vinterkake til i morgen kveld så om jeg liker glittersukkeret i morgen tidlig skal alle få sukker på seg ;)


Håper dere ikke har frosset bort denne uken ;)

Ønsker dere alle en strålende helg!

Vinterhilsen fra

Anne Brith

8 kommentarer:

  1. Åh de var helt nydelige! Sukk, skulle ønske jeg var like flink som deg altså.

    SvarSlett
  2. Så kjempesøte! Håper vi får se den ferdige vinterkaken også??
    Benytter også anledningen til å takke for en fantastisk blogg!
    God helg :))

    SvarSlett
  3. Så utrolig fine de er. Ser du bruker en del icing på kakene dine, men helt oppriktig: hvordan smaker icing? Er det godt? Synes ofte "sånt" kan bli too much om du skjønner... GOD HELG

    SvarSlett
  4. Mina: På pepperkaker er royl icing veldig godt. Også på kjeks. Ellers så prøver jeg å ikke ha icing på kaker for det kan som du sier bli for mye:)

    Bre prøv det på pepperkaker... nam nam ....

    Beate: Tusen Takk for tilbakemeldingen:) God helg videre til deg også:


    Monajenten: Du må jo bre prøve... kanskje jeg kommer til Bergen før jul så vi kan treffes :)

    Lene: Tusen takk ;) God helg!

    Hilsen Anne Brith

    SvarSlett
  5. du er flink som alltid! :-)

    jeg syntes det var finest uten glitteret!

    SvarSlett
  6. Wow!!
    Jeg er så imponert! Jeg elsker bloggen din, og blir sååå inspirert!!

    SvarSlett
  7. Iris: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.

    Søndagshilsen fra Anne Brith

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)