søndag 7. november 2010

Søndag - Barnas dag!


Søndager er dager hvor vi prioriterer barna.

På formiddagen gikk vi en lang tur og grillet sammen med masse gode venner!

Etter flere timer ute var det godt å komme inn og varme seg.

Årets pepperkakedeig fra Rema 1000 måtte jeg bare teste ut og det var en entusiast gjeng med pepperkakebakere som begynte på oppgaven.

Jeg kan ikke si annet enn at denne deigen er som skapt til småbarn!

Den er utrolig lett å kjevle ut, veldig "fet" slik at man ikke trenger mye mel og uhyre enkel å få jevn.

Med egen pepperkakedeig synes jeg de minste alltid har vanskeligheter med å få kjevlet deigen fordi den blir så seig så jeg synes dette er helt topp for alle med minimalt med tid ;)

Steker man pepperkakene riktig får de en gyllen brun glans og de smaker også kjempegodt!

Så fra meg får pepperkakedeigen fra Rema 1000 en god femmer!

Her er pepperkakene 4 åringen laget:



Og her er mine som skal på en kake til helgen :)

Gjett 3 ganger hva det skal bli?



Fremover de neste ukene kommer det en juleserie her på Villa Perlesukker.

Inspirert av jentene på Din Baby som vasker til jul har jeg laget serien: Vi baker til jul.

7 deler og 7 sorter. Tradisjonsrike oppskrifter med en spennende og ny vri. Noe pakket inn i rosa mens noe bare vil bli pyntet i julens farger.

I kveld håper jeg første del skal komme.

Ha en finfin søndag ettermiddag!

Vennlig hilsen

Anne Brith

3 kommentarer:

  1. Så artig :-) Gleder meg til å følge med på bloggen fremover. Alltid koselig å finne på noe godt ,hjemmelaget og vakkert som man kan gi bort i julegaver eller pynte opp hos seg selv med :-)

    SvarSlett
  2. Rema 1000 er toppen! Vil bare si at i frysedisken på Rema, så selger de også glutenfri pepperkakedeig for oss som har den utfordringen! Og den er knall god å jobbe med den også! Og vi har bannet oss gjennom mange pepperkakedeiger som klisser, eller blir for harde... Så til de som trenger glutefritt anbefaler jeg den frosne på det sterkeste!

    SvarSlett
  3. Gro: Takk for det ! Så koselig å høre fra deg :)

    Ann-Christin: Tusen takk for tips. Jeg skriver det i innlegget. Kjempebra å ha et alternativ til de som har glutenallergi :)

    God klem fra Anne brith

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)