lørdag 13. november 2010

Rudolf er rød på nesen ;)


Det er en herlig tid vi er inne i dere!

Det er mørkt ute, snøen faller og det er ikke lenge igjen til jul.

Ved siden av meg har jeg en kopp varm kakao.... jeg tyvlytter litt på julesanger og hele stuen vår er kaos....akkurat slik det er i dagene før jul ;)

I love it!

Igjen må jeg bare vise dere hvordan jeg har laget disse reinsdyrene. Håper dere ikke blir lei pepperkaker fremover ;) Det er nemlig påvist at sukkeroverdoze ikke er heldig for mennesker rundt deg! Så pass på!

Malen til pepperkakene kommer om dere ønsker det! Bare rop ut ;)

 Start med å bake pepperkakene. Det er lettere å pynte 6-8 stk samtidig ;)

Tegn kanten på hodet slik som vist på bildet. Jeg har farget icingen brun og bruker tip 2 denne gangen ;)


 Fyll hodet med våt royal icing.

Slik :)

Lag litt lysere icing til geviret. Det er ikke så viktig om alt ikke blir likt. Når du fyller dette vil du ikke se forskjellen ;)


 En på hver side :)

Når jeg fyller dem med våt icing brukte jeg en sprøytepose. Dette fordi det var så lite plass mellom.
Jeg lot alt forsiktig renne ut av sprøyteposen. Bruk gjerne tip 2 også her slik at det ikke kommer for mye ut ;)

Nesten ferdige :)
 La dem tørke litt før du setter på øyne og nesen.

 Rød nese. Sprøytet med tip 3.

Øynene er litt avlange. Husk er du høyrehendt så sprøyter du venstre øye først. DA er det lettere å få øynene like store og plassert slik at det ser pent ut. Er du venstrehendt så sprøyter du høyre øye først :)

Tegn inn små sorte prikker som gir øynene liv samt en liten munn og Rudolf er klar til servering ;)


Nå er det farsdagskaken som skal få all min oppmerksomhet her i Villa Perlesukker.

Ønsker dere alle en fin kveld videre :)

Hilsen fra

Anne Brith

2 kommentarer:

  1. Kan disse fryses? Hvilken royal icing oppskrift..? =.)

    SvarSlett
  2. Disse holder seg best i en kakeboks :)

    Royal Icing oppskrift finner du under oppskrifter men jeg skal forandre innlegget slik at det linkes til oppskriften :)

    Takk for hjelpen:)

    SMil

    Anne Brith

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)