onsdag 3. november 2010

Rosa bamse


Figurer på barnekaker er utrolig dekorativt.

Her kan du se hvordan denne søte rosa bamsen ble til:

Først starter jeg med alle kroppsdelene. Som dere ser er det ikke stor forskjell på hodet og magen. Bamser skal være tykke ;)

Magen får en sydd strek av det som kalles quilting tool. Har du ikke noe slikt så kan du bruke en kniv med små tagger ;)
Det samme får hodet.
En liten hvit ball settes midt på ansiktet og så lager jeg et smil.

 Legg på brune øyne og nese. Nesen skal være større enn øynene.

Lag små ører. De former ejg med en balltool. Du kan også bruke lillefingeren din til dette.
Legg hvitt inni ørene.
Ørene limes på med litt vann.
 Sett hodet oppå kroppen. Du kan bruke en spagetti imellom hvis hodet blir for tungt. Da holdes det oppe ;)

 Lag føtter og sett inntil.

 Små klumpete bjørnearmer. Husk å markere for tommel :)

 Så er bamsen ferdig :)


Lykke til :)

Hilsen fra Anne Brith

1 kommentar:

  1. Den var fin! Barnebursdag i slutten av mnd,så spørs om jeg ikke må prøve meg på en sånn :)

    Men hva lager du den av,eller er det det samme?

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)