søndag 28. november 2010

My littlest Pet Shop


I dag ble datteren vår 6 år. Store jenta! Hun hadde allerede for 3 måneder siden ønsket seg en rosa Littlest Pet Shop kake.

Katten vår Tingeling har vært borte i nesten en uke og da hun i går kom hjem bestemte vi oss for at det måtte bli en rosa katt som skulle være oppå kaken.

Kaken er laget i en 20 cm form og stekt i 2 omganger. Jeg har brukt oppskriften på Lill's sjokoladekake.
Ettersom det er barn som skulle spise kaken har jeg ikke fylt den med annet enn sjokoladesmørkrem.

Barna elsker denne kaken!

Start med å trekk kaken med sukkerpasta eller marsipan. Jeg brukte Anna's sukkerpasta og jeg må si etter noen ganger med å få mislykket resultat på sukkerpastaen ble den helt perfekt! Herlig!

Jeg brukte fargen pink fra SK. Farget 3 nyanser av denne fargen. Den mørkeste laget jeg mest av og denne trakk jeg kaken med.

Start med å finne et bilde av an Pet Shop du har lyst til å lage og print denne ut i størrelsen den skal ha på kaken.

Legg så et bakepapir over og tegn rund og klipp dette ut. Å jobbe med bakepapir som mal er mye lettere.


Legg malen over marsipanen som vist på bildet og skjær rundt. Jeg har brukt et kuttehjul. Jeg har nå lett litt på internett og funnet ut at den billigste nettbutikken på dette produktet er Spiselig Kunstverk.

Du kan kjøpt dette kuttehjulet her

Her kan dere se at jeg har skjært ut kattepusen nokså enkelt med hjelp av kuttehjulet.

Legg dette på kaken. Det kan kanskje være greit å legge dette på et bakepapir men jeg hadde det litt travelt så jeg la det rett på kaken. Viktig å tenke på om du legger det rett på at om du gjør feil er det vanskelig å ta det bort ;)

Lag så alle små detaljer i mørkere farve. Følg malen og sjekk din egen figur. Når du skal lage større ting som er vanskelige så kan du skjære dem ut fra malen slik som jeg har gjort på øynene.


Øynene er så spesielle og har så mange detaljer at jeg valgte å klippe disse ut fra malen og legge dem over på sukkerpasta for å få det rett.

Når jeg da igjen legger øyet oppå katten så legger jeg bakepapiret oppå og ser hvor hullet i malen er og legger sukkerpastaøyet der.

Så laget jeg nesen og det hvite i øynene.

Til slutt alle små detaljer.

Som dere kanskje ser så har jeg brukt en liten blomsterutstikker i øyet til pusen. Den kan kjøpes her


Nede på kanten av kaken har jeg laget en blomsterbord. Jeg har brukt blomsterutstikkere og lagt disse rundt. I midten av hver blomst har jeg hatt litt icing og lagt på en perle.
Til slutt har jeg sprayet over hele kaken med glitterspray. Fantastisk effekt gir dette på kaken men husk ikke spray for mye. Man trenger bare en liten spray en gang for å se glitteret.


Kaken kan serveres:)



Slik så den ut med lys på :




Da jentene i klassen fikk se denne kaken var de helt i ekstase. I løpet av ettermiddagen kom 4 jenter bort til meg for å fortelle meg når de hadde bursdag og at de ønsket seg denne kaken! Hehe

Bursdagsbarnet var i alle fall fornøyd og det var ikke mye kake igjen etterpå.

Alt i alt en flott feiring :)

Ønsker dere alle en strålende kveld og en fantastisk uke!

Klem fra

Anne Brith

3 kommentarer:

  1. Wow, herregud for en kake! Vet nesten ikke om jeg klarer å se på bloggen din mer, jeg blir grønn av misunnelse, haha:-o

    SvarSlett
  2. 8-åringen min kikket meg over skulderen her og har bestilt til sin bursdag. Godt det er i mai så jeg har litt tid på meg!!!

    SvarSlett
  3. Mona: Du kan ikke slutte å komme innom her vet du... du vil bli savnet:)

    amandine: Dette klarer du! Om du bare får tak i et slik skjærehjul så kommer du langt ;)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)