tirsdag 9. november 2010

Mens vi venter....


Det bakes noe hver eneste dag i Villa Perlesukker.

I dag laget jeg sammen med Irene en Hello Kitty kake. Bilder kommer senere. Det må settes på 200 perler først og som dere kanskje skjønner kan det hende at bildene ikke kommer før i morgen.

Innimellom MÅ jeg jo bare teste ut ting.

Så fikk jeg testet mine bokstavutstikkere på restene av papperkakedeigen.

Disse utstikkerene er kreative og barnevennlige. Gøy å lage bokstavkjeks med barna også!


Har du også lyst på slike utstikkere?

Fortell meg hva du baker ( gjerne sammen med barn) til jul som kommentar under dette innlegget og du vil bli med i trekningen av disse.

På torsdag trekker jeg en vinner som får tilsendt et sett med utstikkere i posten:)

Ønsker dere en flott dag videre :)

Hilsen fra

Anne Brith

21 kommentarer:

  1. Hei her også =)
    Her er kakemenn, men de må være myke og luftige det som er ett must (ikke tørre som de på butikken)Å det er kjempe greit å ta med barna på..
    Digger bloggen din.

    SvarSlett
  2. Her er det en tradisjon å lage pepperkaker en dag, så lager vi pepperkakehus og pynter pepperkakene en annen dag. Noe som hele familien syns er koselig :)

    SvarSlett
  3. Jeg må lage pepperkaker og krumkaker til jul. Og pepperkakehus.
    Og blir nok noe mer også.
    Liker bloggen din veldig godt og følger fast med på den:)

    SvarSlett
  4. Pepperkaker er et must, vet du :-)
    I tillegg bare MÅ jeg bake krumkake, og gjerne kokosmakroner; enkle og du så gode når vi får de seige nok :-)
    På søndag prøvde jeg din hvite sjokoladekake; kjempeenkel å lage, og så god krem på toppen, da !! Takk for tips :-)
    (Herlig blogg du har, forresten).

    SvarSlett
  5. Her må vi lage pepperkaker, havreflarm (med sjokolade selvfølgelig ;-))og selvfølgelig min favoritt Brune Pinner (sjokoladeavskjæringer)Men i år så kommer e nok til å bruke noen av dine oppskrifter. er like spent hver dag på hva du blogger om, og elsker de flotte bildeforklaringene... Takk for at du orker ;)

    SvarSlett
  6. Vi baker pepperkakehus/fjøs/stall/låve/vedskjul, for når man vokser opp på gård må alle bygninger med, vet du ;) Og det er alltid de minstes oppgave å pynte det julefint til både ku, hest høns og låvenisse =) I tillegg kverner vi mandler sammen, og lager ordentlig marsipan som farges litt og rulles ut i alle merkelige varianter, noen dyppes også i deilig mørk sjokolade -nam.. Så her gleder vi oss til jul! En guddatter er i stavefasen, så bokstavutstikkere vil være midt i blinken!
    Må si det samme som en av dine andre kommentatorer; Bloggen er super, og for meg som ikke er like nensom på kjøkkenet er bildeforklaringene til stor hjelp. Tusen takk for at du blogger! Klem

    SvarSlett
  7. pepperkaker med nonstop og peanøtt/nonstop cookie! I tillegg må det lagast mintkuler som inneheld blant anna indisk tragant.

    SvarSlett
  8. Jeg har ikke egne barn (ennå), men baker pepperkaker med min lille niese. Vi koser oss med melis og pynt når kakene er ferdige. :) Ellers baker jeg kransekake, og diverse godis, mintkonfekt, nougatkonfekt osv. Baker ikke syv sorter, ingen i familen er veldig glad i småkaker, og både mamma og svigermor lager andre slag, så da bytter vi litt, slik at alle får en del likevell. ;) Bokstavutstikkere hadde vært knall til min lille niese, pepperkakebaking nærmer seg med stormskritt. :D Krysser fingrene. Flott blogg du har, skal titte litt rundt her inne nå. :)

    SvarSlett
  9. Pepperkakehus (i fjor ble det tog), colakaker, tørre vafler og krumkaker. I år skal vi lage spekulasi sammen med barna. Sandkaker synes jeg også er veldig godt.

    Hvis jeg ikke vinner, vil jeg gjerne ha link til hvor du får kjøpt disse ;)

    SvarSlett
  10. Jeg er så heldig å gå hjemme med mine tvillingjenter på nesten 3 år så denne julen så skal vi bake masse.(i fjor ble det bare pepperkaker) Startet i dag med sjakkruter og planen er å bake et par ganger i uka frem til jul.Blir nok over 7!!!! sorter når vi er ferdig. Kokosmakroner,havreflarn,div.julegotteri(som brente mandler,marsipan,karamell,seigemenn)kransekakestenger,serinakaker,puffa risboller også kan det jo hende at vi finner noe her på din blogg som vi har lyst til å lage :-)
    Elsker julen og alt som har med jul å gjøre :-)

    Krysser fingrene for at vi blir de heldige vinner´ne av juleformene.

    SvarSlett
  11. I år tenkte jeg egentlig ikke å bake så mye, men så satt jeg meg ned å skrev en liste, og da viste det seg at det blir noen slag i år og. Det blir pepperkaker, strull, kransekakeringer(har bare laget ringer i en str), tykksnipp(første gang jeg skal lage disse), peppernøtter, ingefærnøtter, marsipan, marshmallows, peppermynte og vaniljekranser. Vurderer kokosmakroner og risboller i tillegg. Skal sies at jeg lager halve og kvarte oppskrifter, hvis ikke ville vi hatt kaker og julegodis frem til sommeren.

    SvarSlett
  12. Pepperkakehus og fattigmenn er et must til jul.
    Men utvider kanskje i år med risboller og sarah bernad (eller hva de nå heter) Lot meg friste av den greie og enkelt forklarte fremgangsmåten på bloggen din :-)

    SvarSlett
  13. Hei hei:-)
    I dag bakte vi Marsipanhjerter som vi skal pynte med smeltet skjokolade i morgen. De ble gode, men veeeeldig søte;-D
    Ellers lager vi pepperkakehus hvert år. Alltid gøy:-)

    SvarSlett
  14. Vi er ikke så avanserte men vi lager pepperkakehus og pynter det. Syns det er så koselig. Stemningen er herlig når vi har julemusikk i bakgrunnen og ungene småspiser av deigen og godteriet;-)
    Ellers baker vi cookies og muffins med nonstop:-)

    SvarSlett
  15. Hei. Her må det bakes pepperkaker og kakemenn og vi pynter pepeprkakehus, dette er sammen med det eldste barnet vårt :) han andre er bare 3mnd så. Så tenkte jeg å prøve Sarah Bernad(var det det di het montro?) ellers blir det vel å prøve ut litt forskjellig, konfekt,kransekake og diverse.
    blir skikkelig inspirert av bloggen din :)

    SvarSlett
  16. Vi er fra Nederland og har ikkje sånn tradisjon med 7 sorter.... Men vi lager speculaas (nederlandsk pepperkake) fordi det er ka vi spisser mykje av i denne periode. Sammen med barna lager eg speculaasmenn og etterpå pynter vi denne med godterie. Vi gjør dette også kvert år på bakedagen på nederlandsk skule til Sinterklaasfeiring.

    SvarSlett
  17. Vi baker lefser, Sarah Bernard og litt konfekt. For barnas del baker vi litt kakemenn og sirupsnipper, men spiser lite julekaker så blir lite med det. Lager heller litt konfekt, for det går alltid med ;)

    SvarSlett
  18. -Mor vi ha marsipan (helt hjemmelaget så klart!)
    -Far vil ha smultringer(de tar svigermor seg av)
    -Storesøster vil ha snickerskonfekt samt pynte pepperkakehus.
    -Lillesøster elsker boller, så med henne skal jeg lage julekanelsnurrer fylt med både marsipan og makronfyll(jum, jum)...
    :-)blomstre

    SvarSlett
  19. Hei Anne Brith:)
    Ungene elsker å være med å bake, uansett hva :) De hjelper til med hvite damer og andre kaker.
    Til jul skal vi lage:
    Marsipankonfekt, risboller, pepperkaker, pepperkakehus, serinakaker og brune pinner.
    Da har hele familien fått sine favoritter:)

    SvarSlett
  20. Her baker vi kakemenn og pepperkakehus! Herlig julekos med søte små ;)

    SvarSlett
  21. Takk for alle gode tips. Jeg har trukket en vinner og det ble Ann Karin Skaar.

    Ønsker dere en super kveld videre!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)