mandag 22. november 2010

Kristorn


Jeg har sagt det noen ganger nå: jeg bare må kose meg med pepperkaker ved enhver anledning!

Denne pepperkakeformen har jeg kjøpt på scrapmagasinet.no.

Bak pepperkakene og legg dem klare samlet som dette. Lag royal icing. Nå fikk jeg en tilbakemelding på at oppskriften på icingen her kanskje ikke er bra og det kan nok stemme at dette er en oppskrift på "stiff" icing så det kan være lurt å redusere melismengden litt.

Jeg skal denne uken teste de forskjellige icingoppskriftene og komme med et eget innleg KUN om icing og tynning av den for å lage på pepperkaker.

Jeg har brukt mørk grønn pastafarge fra Bakeshop.no du finner fargen her. Vil bare fortelle dere at Terje Nettbakeren som driver bakeshop er konditor og derfor får man veldig gode råd fra hans ståsted i markedet om man har spørsmål.

Jeg har brukt tip 3 på disse.

Fyll dem med våt icing.

Lag rød icing og bruk tip 8 for å sprøyte ut bær.

Det skal være 3 på hver :)


Når du har laget pepperkaker med icing så er det lurt å la disse tørke i rommet i en dag eller to slik at de ikke blir myke. Legger du de bort i en boks med en gang så kan det hende de ikke blir harde ;)

Dette er jo en smakssak ;)


Kos dere masse i førjulstiden.

Det gjør vi også ;)

Ha en strålende mandag!

Vennlig hilsen Anne Brith

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)