tirsdag 30. november 2010

Jordbærmarsipan

Formen er ikke helt på topp om dagen og jeg holder meg inne:)

For oss som har bakedilla finnes det heldigivs flust av inneaktiviteter ;)

Jeg har som noen av dere kanskje husker kjøpt meg noen glass med julepynt. Jeg har fått tips om hva jeg kan ha oppi det ene som jeg skal teste ut denne uka. Det andre bestemte jeg meg for å fylle med lekre marsipanjordbær.

Du trenger:

Rød marsipan
Jordbærstilker i plast
Litt strøsukker

Jeg vil at alle mine jordbær skal være like store og jeg vil ikke at det skal smake for mektig derfor bestemte jeg meg for å ha hver jordbær kun 15 gram.

Det beste er kanskje å ha den 20 gram slik passer stilken finest.

Vei opp den røde ferdigfargede nydelig på smak marsipanen som kommer fra Pals denne gangen ;)

Rull alle til små baller og lag dem litt kjegleformet som vist på bildet.

Bruk en gaffel og stikk hull i dem rundt om.

Slik:

Rull herlighetene i sukker.

Sett på stilken og vips de er ferdige:

Og kan serveres i en søt liten skål til alle marsipangriser:)


Min krukke fra Kremmerhuset ble fylt med 14 jordbær. Det er ca 210 g marsipan. Kostnaden er da ca 40.- på marsipanen og 15 kr på stilkene. Med mine glass til 25.- og stoff kr 29.- har jeg en hjemmelaget julegave til kr. 109.-

Synes det er en fin gave til en du er glad i :)



I morgen starter Julekalenderen her på Villa Perlesukker.

Jeg har etter nøye vurdering og med råd fra min forlovede bestemt meg for at jeg ikke skal ha innlegg som blir sponset av bedrifter i denne julekalenderen. Det finnes så utrolig mange sider på internett og facebook som gir bort varer og tjenester i en kalender så min julekalender her på Villa Perlesukker skal handle om å glede andre og den skal være for barna! Jeg synes faktisk det er det hele jula handler om ;)

Så jeg oppfordrer alle dere der ute som har barn som følger min blogg om å logge på i morgen og titte innom for jeg trenger hjelp og tips fra barn til å få julekalenderen fin:)

Ha en strålende dag videre!

God førjulsklem fra

Anne Brith

2 kommentarer:

  1. ååååå, så søte! Hvor kjøpte du stilkene? Har også et spm ang. de utrolig søte nissehuene av kransekakedeig og sjokolade som du laget: Hvor mye fløte og sjokolade brukte du for å lage trøffelkremen? Utrolig fint om du kunne svart på bloggen min, sånn at jeg får med meg svaret!

    SvarSlett
  2. Hello! Where do you get these strawberry tips?

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)