torsdag 18. november 2010

Jentenes juleverksted


Sted: Sørumsand
Tid: 17 november 2010 19.00-22.00
Deltakere: En venninnegjeng og venninner derfra. 16 stk totalt
Mål: Lage juletre cakepops, pynte pepeprkaker og lage oreokonfekt.

Jentenes juleverksted 2010 ble en suksess!

Vi hadde et nokså stramt program men det bruker å være slik når jeg inviterer til juleverksted.

Før vi startet fortalte jeg litt om hva vi skulle gjøre og hva som er viktig når man lager icing, fyller sprøyteposer, farger icing og smørkrem, varmer opp sjokolade, farger sjokolade, lager cakepops og pynter disse.

Vi delte gruppen i 2 hvor den ene delen startet med pepperkakepynting og den andre gruppen lagde cakepops.

Jeg kommer med en utfyllende beskrivelse på alt vi har laget og vil senere linke dette i innlegget :)

Her er noen av bildene:


Her kan dere se hvordan man helt perfekt pynter en vott og en julesokk i samme stil. Til slutt har det blitt pyntet med spiselig stjernepynt og dustet med glitter over for en skikkelig juleeffekt!

NYDELIG!


Et nydelig juletre pyntet med stjerne og julekuler. Til slutt en tråd av icing for å gøre det helt perfekt:)

"Du grønne glitrende..... " Flott utført!



Noen var så kreative at de tok på litt glittersukker. Dette gir en skikkelig vintereffekt på pepperkakene.
Hvordan det gjøres skal jeg fortelle dere mer om i innlegget som dreier seg om pepperkaker.



Oreokonfekt ble dyppet i rød sjokolade og pyntet. Pakket i cellofanpose blir dette en flott venninnegave ;)
Eller kanskje en smaksprøve til pappa som venter hjemme?

Jeg har laget et eget galleri for alle bildene og om du vil titte så finner du bildene her

En kveld med mye latter, full konsentrasjon, humørfylte historier, belgisk sjokolade og en smakebit av mine egenproduserte konfelt med Kong Haralds trøffelkrem;)

Vil si til alle som var tilstede: Takk for en kjempeflott kveld!

Vi sees snart igjen jenter;)


God klem

Anne Brith

PS. Hvis du vil arrangere en slik venninnekveld selv og bor i nærheten av Oslo så er det bare å ta kontakt på post@villaperlesukker.no

9 kommentarer:

  1. Å du... Så deilig! Det så kjempekoselig ut! Skal tro om jeg kunne gjøre noe sånt med jentene i 3.klasse? Pleier å ha jentene i datter-klassen her på juleverksted, og kanskje dette kunne blitt årets? Hva tror du? Noen råtips?

    SvarSlett
  2. amand-Ine: Det går helt flott. Særlig i den alderen. Jeg hadde 5 jenter fra 1. klasse her på tirsdag og det gikk fint.

    Her er noen tips:

    1. Lag icingen klar på forhånd og alle må nesten ha hver sin pose. Om du ikke har sprøyteposer så kjøp engangs og klipp hull i.

    2. Lag også pepperkakene på forhånd. Da sparer du mye styr.

    :) Lykke til :)))

    SvarSlett
  3. Heisann... lurte på hvor du får tak i glittersukkeret :) Ble veldig flott med det på =D

    SvarSlett
  4. Milla: Glittersukker er fra Wilton mener jeg og har de på Jernia :) Heter opprinnelig sparkling sugar. Kan nok hende bakeshop.no også har dette.

    :)

    SvarSlett
  5. Åh... jeg tror jeg må flytte til Sørumsand!
    ;-) blomstre

    SvarSlett
  6. Kan du dele oppskrift på oreokonfekt tror du?
    Hørtes veldig snadder ut!

    SvarSlett
  7. Blomstre: Helt klart hihi....

    Iris: Den ligger ute nå :)

    SvarSlett
  8. Fantastisk blogg... Er innom minst 10 ganger om dagen for å se om det er kommet noe nytt... =)
    Jeg lurte litt på hva du har brukt på juletræra...?? Jeg har fått i oppdrag fra svigermor å lage sånn til julaften... =)

    SvarSlett
  9. Wenche: Det er hvit sjokoladekake smuldret og formet som juletrær så dyppet i hvit sjokolade som er farget grønn :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)