onsdag 3. november 2010

It's the most wonderful time of the year....


Ååååå som jeg gleder meg til å dele denne herlige førjulstiden med dere. Lage ting til jul og til barna er noe av det beste med julen.

Det blir nok ikke full julestemning her inne på bloggen før etter mitt juleverksted men innimellom må jeg bare teste ut ting. I år har jeg tenkt til å lage en del spiselig til venner og familie i gave og jeg gleder meg veldig!

Dette er et tips til alle som rett og slett har altfor dårlig tid til å styre i kjøkkenet.

Kransekakestenger trukket med sjokolade.

Alt du trenger er en pakke kransekakemasse fra Landlord ( Rema 1000 ) og hvit og mørk ( eventuelt melk) sjokolade.

1. Rull ut stenger og bøy disse. Det kan være lurt å måle stengene i antall cm slik at alle blir like. Prøv å få alle like tykke også.
2. Stek dem og avkjøl.
3. Dypp dem i sjokolade og legg til tørk på rist eller bakepapir.
4. Pynt striper med en annen farge sjokolade.



Nam nam sier jeg bare:)

Ha en fantastisk dag alle sammen!

Hilsen fra Anne Brith

4 kommentarer:

  1. Juhu, endelig noe jeg kan lage med minsta på armen og eldste hoppende rundt meg:-) Eeeeelsker kransekake-aktige bakverk, og dette var en ny og spennende vri som ikke krever så stødige hender, jippi:-)

    Du er så flink, snuppa mi!

    SvarSlett
  2. hvor lenge skal de stekes? :)

    SvarSlett
  3. Jeg steker dem et sted mellom 6-8 minutter.

    Det kommer litt an på hvor tykke du lager dem :)

    Test ut en eller to på 6 minutter og titt inn etterpå. De skal ikke bli brune men være fine og lyse og du skal skimte brunfargen under.

    Lykke til.

    SvarSlett
  4. hvor mange grader skal de stekes på? :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)