mandag 22. november 2010

Helt konge!


I går hadde jeg et lite juleverksted sammen med noen få jenter.
Ettersom vi var så få fant jeg ut at jeg ikke skulle ta regien selv men la de selv styre litt og bestemme farger ol.

Det er så gøy å se hvilke farger og kombinasjoner man kommer frem til om man lar andre bestemme. Vi laget noen skikkelig spreke marsipankonfekt men mer om det i eget innlegg....

Resultatet av kvelden ble som overskriften sier: Helt konge!

FARGENE KAN KJØPES HER.

Herlig med litt andre farger enn rosa og rødt :)

Disse konfektene er laget av oreokjeks og du kan finne hele beskrivelsen på hvordan det gjøres her


Husk at når du skal dyppe konfekt i sjokolade så må sjokoladen være tynn nok. Hvis den ikke er tynn nok så sper du på med delfiafett.

For å få et fint resultat må du også dyppe det i en skål som har nok sjokolade. Du kan klare deg med 200 g flytende og fin rennende sjokolade men da må du sette konfekten på en gaffel og ta en skje og øse over med.

Dette gir det beste resultatet.

Her blander vi sjokoladen med kongeblå pulverfarge.
Du trenger ikke så mye bare rør godt slik at alle partiklene er løst opp.

Kongeblå hvit sjokolade ;)

Her kan dere se at skålen er bare halvfull men vi bruker en gaffel og sper på med en skje.


Legg konfektene til tørk på en rist:)

Etterpå valgte vi å dyppe i lilla :) Adventstiden er jo rett rundt hjørnet og jeg synes det er koselig med litt lilla i tiden som kommer:)

Det er litt vanskelig å se på bildet men fargen ble utrolig nydelig :)

Nam nam.... snakk om å kose seg...

Jeg legger alltid et bakepapir under rista for å unngå søl :)


Slik ser de ut inni :) Disse bør oppbevares kjølig og serveres rett ut til besøket :)

Blir konfekten varm ( romtemperert ) så blir smaken ikke så god.

Takk for en trivelig kveld jenter!

Klem fra

Anne Brith

10 kommentarer:

  1. kjempefine!:)Morsomt med litt andre farger også!

    SvarSlett
  2. Hei du! Du har en utrolig fin blogg som inspirerer til ting jeg aldri har gjort. Jeg lurer på de pulverfargene som du blander i hvit sjokolade - hvor får jeg kjøpt dem?

    SvarSlett
  3. Her kan du kjøpe disse fargene:

    http://www.squires-shop.com/ibf/index.php?p=product&id=896&parent=92

    SvarSlett
  4. Hoi Anne-Brith,

    Die zien er super uit!
    Ondanks de vertaal machine kan ik het niet helemaal volgen... doe je nu gewoon dusting poeder door de chocolade? Of moet het een speciale kleurstof voor chocolade zijn?

    Gr, Sandra

    SvarSlett
  5. Sandra: Je kan alle soorten dust gebruiken. Of poeder heet t misschien in t nederlands.

    Werkt de vertaalknopje nu?

    Groetjes Anne Brith

    SvarSlett
  6. Hei! Må si at du virkelig er en inspirasjon! :D Jeg har fått masse inspirasjon og tips! Og får lyst og bake hver gang jeg er innom bloggen din! :D

    SvarSlett
  7. Tusen takk for det anonym 20.30. Kjempegøy å få slike tilbakemeldinger. Håper du fortsetter å titte innom ;)

    SvarSlett
  8. Hoi,
    Dankjewel voor je antwoord!
    de vertaal knop werkt inderdaad, maar het is af en toe wel grappig wat er staat. Hij vertaald natuurlijk heel letterlijk, dus klopt er af en toe vanalles niet.
    Maar dat geeft niet, zo kan ik toch je blog mee lezen!!
    Groetjes, Sandra

    SvarSlett
  9. Er det meningen at man må ringe Squires Kitchen for å bestille fargene?

    SORRY, WE CANNOT TAKE ONLINE ORDERS AT THIS TIME. PLEASE CONTACT US BY PHONE TO PLACE YOUR ORDER.

    SvarSlett
  10. DA kan du sjekke ut Spiselig Kunstverk sine hjemmesider :) Jeg mener de har det der :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)