mandag 15. november 2010

Hello Kitty til Jessica ;)

Jessica ble 8 år i forrige uke og hun ville så gjerne ha en Hello Kitty kake.
Denne kaken gikk ikke helt etter planen men men det kan ikke alltid bli perfekt ;)

Et lite tips til alle der ute som skal lage slike kaker. 20 cm i diameter er nok. Det kan høres lite ut men når den skal være 10-12 cm høy så blir det til slutt over 1 langpanne uansett så jeg anbefaler ingen å lage denne kaken så stor som 25 cm om det ikke er en helt spesiell anledning som gjør at det er til over 25 personer.

Først fyller jeg kaken med fyll inni og dekker denne med krem oppå :)

Dekk så kaken med lys rosa sukkerpasta.

Sett så 3 små hjerter på hver side.

Oppå kaken har jeg et lappeteppe av firkanter.
Jeg lager 3 forskjellige farger: hvit, rosa og mørk rosa.

Skjær ut firkanter som er ca 2x2 cm. Og legg disse oppå kaken.

Her er de mørke rosa ;)

Slik som vist på bildet:

Mønsteret ser da slik ut :)

 Til slutt har jeg lagt perler rundt alle røde hjertene på siden av kaka:

Legg Hello Kitty oppå. Hvis du vil se hvordan Hello Kitty lages trykker du her

Lag en banner i rødt og legg navnet til bursdagsbarnet oppå :)


Ha en strålende mandag alle sammen!

Happy baking to you all!

Smil.

Anne Brith

1 kommentar:

  1. Nyyydelig kake og veeeeldig god! Hun var kjempeglad for kaka! Alle jentene i klassen samt foreldrene som leverte barna syns kaka var kjempeflott!!!
    -Irene

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)