onsdag 10. november 2010

Hello Kitty - Pusleteknikk

Som jeg har sagt tidligere så kan du lage alt du finner av bilder på internett som pynt på en kake.

Husk bare på at det ikke blir for små deler. Denne hello Kittyen er fin fordi den er så stor.

Jeg har brukt dette bildet:


Det finnes mange flotte bilder av Hello Kitty på nett du trenger bare google Hello Kitty heart så kommer det titalls flotte bilder opp :)


 Jeg printet ut bildet i den størrelsen som passet min kake og tegnet over Hello Kitty på bakepapir. Bakepapiret er nå malen du skal bruke og denne skal klippes ut slik at alle deler som har en egen farge blir en egen bit.


Startet med et hjerte.

Skjærer så ut hodet til Kitty.

Nederst på hodet bruker jeg utstikkeren som jeg lagde hjerte av for å få hodet til å passe rett mot hjertet.



Slik som vist på bildet.
Så klippet jeg ut føttene til Hello Kitty fra bakepapiret og la dem oppå hvit sukkerpasta som jeg hadde kjevlet ut og skjærte de like store som malen.

Hendene la jeg oppå hjertet for å få en 3 d effekt ;)

Det samme med sløyfen.

 Jessica blir 8 år så da passer det fint med et 8 tall inni hjertet :)

Øyner og nese har kommet på. Husk at Hello Kitty sine øyne er ovale og ikke runde. Samme med nesen den er også oval men legges på langs.

Det er sånne små ting som gjør at det ser bra ut :)

Ha litt glitter på sløyfen og hjertet og Hello Kitty kan legges oppå kaken.

Min kake ble forøvrig helt rasert. Så den må antageligvis trekkes om igjen om jeg ikke bestemmer meg for å lage en helt ny kake. Det jeg gjorde feil på kaken var å lage den for stor. Jeg lagde en kake på 25 cm. Det er rett og slett for stort når den skal være 10 cm høy.

Jeg fikk altfor lite sukkerpasta oppå og den står nå på kjøla og ser helt forferdelig ut.

For dere som venter på en trinn for trinn på den kaka så må dere kanskje vente helt til søndag før den kommer :)

Noen ting går ikke akkurat som planlagt ;)

Uansett ha en flott dag!

Her snør det!

Jippi!!!

Kos fra Anne Brith

1 kommentar:

  1. Denne kaken var imponerende flott! Kommer til å se etter denne når jeg skal bake kaka til veslejenta min fyller fire år neste måned :-)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)