onsdag 3. november 2010

Hello Kitty cakepops

Jeg har forelsket meg igjen!
Jeg forelsker meg nesten hver eneste dag og denne gangen er det cakepops som har fått min interesse.

Hva er så cakepops?
Cakepops er kakerester formet som en ball og dyppet i sjokolade.

Jeg har laget mine cakepops med en hvit sjokoladekake og bare hatt litt italiensk smørkrem oppi.
Du kan bruke absolutt alle typer kake til dette.

 Skjær en liten del av kaken og brekk den i småbiter.

 Alt skal være smått.
 Ha i litt smørkrem slik at du etterhvert kan rulle en ball med dette.

 Elt all kremen inn.
 Begynn med å ta en liten bit og rulle den til en oval ball. Form så ørene til Hello Kitty på hver side slik:

 Sett alle hodene på et bakepapir og når de er ferdige lar du de stå i kjøleskapet i 10-15 minutter.

 I mellomtiden kan du lage sløyfene som skal festes i håret til Hello Kitty.

Smelt så hvit sjokolade i vannbad eller i mikro. Jeg bruker alltid en liten teskje med delfiafett. Dette gjør at den hvite sjokoladen blir perfekt å jobbe med og ikke er så tykk.

 Dypp så pinnen i litt sjokolade slik at den fester seg godt i hodet.

Sett hodet på pinnen og dypp denne i sjokoladen. Nå må du ikke "styre" så mye med hodet. Dypp hele rett ned og dra den rett opp igjen. Ruller du hodet i sjokoladen kan du risikere at hodet faller av eller at du får smuler i sjokoladen og det er ikke pent.

Hold så hodet over bakepapir og la all overflødig sjokolade renne av. Jeg holder IKKE hodet over sjokoladen for å slippe smuler som kan følge med;)

Litt svinn må man regne med ;)

Sett alle hodene til tørk i glass fylt med sukker.

 Pynt dem med øyne, nese og sløyfer.


Disse har jeg laget med hjelp av Benedicte 9 år!
Tusen takk Benedicte for en kjempemoro dag. Du var utrolig flink!
Håper vi sees snart igjen.

Hvis du har lyst til å gi disse bort så kan du kjøpe små gjennomsiktige poser på Panduro og tre over og knyte sammen med et bånd.

Dere vil definitivt få servert flere cakepops fra meg fremover! Min forlovede fikk smake på en og spurte med en gang etterpå om jeg hadde flere;)

Dette er også en super aktivitet for barn:)

Ha en fin kveld alle sammen.

:)

Vennlig hilsen Anne Brith

16 kommentarer:

  1. Så stilig de var, det blir nok en hit hos 3 åringen min ;-)

    SvarSlett
  2. Genialt tips :D
    Kjempefint når man har bla misslykka kake :D

    SvarSlett
  3. Utrolig morsomt ! Men mistenker at det ikke er så lett som det ser ut ?? :-D uansett, dette må prøves med seksåringen min! Tusen takk for en inspirerende og artig blogg:-)

    SvarSlett
  4. utrolig flotte altså, og ikke vanskelig ser et ut som :) Hadde vært en hit her :)

    - Irene

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelige kommentarer og at dere tar dere tid til å skrive til meg.

    Mellem: Tror 3 åringen vil hyle av glede hihi

    Photofreak: Ikke sant ;)

    Naftalinas hus: Min datter på 5 syntes de var flotte og ville ha dem til bursdagen som er om 3 uker:)

    Irene: Det er bare å prøve seg på disse....

    SvarSlett
  6. Hei! Kjempefine!
    Kan du ikke lage en dinosauruskake?

    Hilsen også guttemamma

    SvarSlett
  7. Hei guttemamma,

    Kan hende det kommer en guttekake neste uke om jeg får tid. La meg tenke på saken ;)

    Vennlig hilsen Anne Brith

    SvarSlett
  8. du er så utrolig flink :) er blitt veldig insperert så skal prøve meg på å lage marsipan til jul, har du en god marsipan oppskrift? å vist jeg vil ha sjokolade trekk på den hvordan gjør jeg det da? hvor får jeg kjøpt ordentlig konditor farge til marsipanen?
    har du foresten en "mal" på marsipanroser, ble mange spørsmål dette gitt.

    SvarSlett
  9. Hei Hei.
    Lurere litt på hvor lenge disse cace popsene holder seg jeg da????
    Frøkna her ønska å lage i jule gave til venninnene sine men er jo da avhengig av art de holder seg en stund.

    SvarSlett
  10. Annette: Jeg har skrevet opp spørsmålene dine og skal se om jeg ikke får kommet tilbake på det ok?

    Sjokoladetrekk på marsipan er best med en sjokolade som kalles non temp. Let etter det på nettbutikker rundt om :)

    Marsipanroser skal jeg komme med neste uke :)

    Anonym 5 nov 09.36: Jeg vet at en sjokoladekake godt kan holde seg i 1-2 uker så jeg tror at disse også holder seg så godt. Kanskje ennå lengre. De er jo dekket i sjokolade.

    Lykke til med juleforberedelser. PS for lengre holdbarhet bruk marsipan i stedet for kakerester. :)

    Vennlig hilsen ANne Brith

    SvarSlett
  11. Du har utroli mye fint her på siden å i dag sku eg prøve meg på desse hellokitty cakepopsene. Men det var ikkje så lett som det ser ut til her nei. Brukte restene av sukkerbunnen eg laget i går til farsdags kakene og fant en god sjokoladesmørkrem som eg brukte. å alt så ut til å gå fint fram til eg tok de på pinne og sku ha de i sjokoladen. de datt av pinnen og kom mye smuler i sjokoladen. ARG. så til slutt ble det cakeballs med hvit og mørk sjokolade og kakestrø på... irriterende ;) Men du skal ha takk for all god inspirasjon :o)

    SvarSlett
  12. Hei Tove,

    Så dumt at du ikke fikk det til. Men du, beklager men jeg skulle skrevet at sukkerbrød ikke egner seg til å lage dette.

    Det blir ikke stivt nok om du skjønner.

    Det er kun hvit sjokoladekake eller mudcakes som er bra til dette om du ikke har MYE smørkrem oppi da :)

    Og en anenn ting. Det er viktig at de får hvile seg i kjøleskap før se settes på pinnen. Jeg ahr bakt noen nå og aldri før har det skjedd at de falt av.

    Du får gi meg tilbakemelding om du prøver igjen en gang :)

    Vennlig hilsen Anne Brith

    SvarSlett
  13. hei. har nå prøvd meg på dine kakepops. kitty, og det meste gikk bra men værhår, hvordan lager du de og ikke minst like øyne og nese...takk..

    SvarSlett
  14. hei igjen. grunnet at jeg kommer opp som anonym er at jeg ikke helt skjønner meg på hvordan få min mail eller navn ut her

    SvarSlett
  15. Tusen tusen takk for en så nøye oppskrift. Dette blir kake 3 års kake til datteren min :)))

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)