torsdag 11. november 2010

Gave til jul?


Pepperkakesesongen har startet og det er så utrolig gøy å pynte pepperkaker med icing.

Jeg tror nesten at man kan si at alle i Norge lager eller smaker på pepperkaker i tiden før jul eller i julen.

Selv skal jeg pynte 12 forskjellige sorter og gi dem bort i julegave pakket inn i cellofanposer med et pent julebånd rundt:)

Bedre gave kan man ikke lage.

Jeg pynter pepperkakene akkurat som jeg pynter cookies.

Denne gangen har jeg laget julepakker og jeg starter med å lage mellomstiv royal icing farger denne i rød og grønn.

Jeg har brukt tip 2 på kantene rundt denne gangen.

Lag først sløyfen og fyll denne forsiktig med våt royal icing.

Tegn kantene rundt pakken og fyll dette med rødt. På den ene pakken kan dere se at jeg ikke lagde en rød strek mellom pakken ( rødt) og det grønne. Det som skjedde da var at det røde fløt litt over i det grønne. Det kan dere se på pakken til høyre.

Dette er en smakssak. Noen vil ha tynt bånd men personlig synes jeg det ble penest å ha en kant slik som på den venstre pakken :)

Fyll pakken godt. Dypp så med en spiss kniv eller en tannpirker i hvit våt icing og la en dråpe falle ned på den røde icingen mens den ennå er våt ;)

 DA er pakkene ferdige og kan legges til tørk.

Noen skjønnhetsfeil men alt i alt godt fornøyd :)


 Slik ble pakken til min 6 år gammel datter seende ut :)

Stolt var hun gitt :)


Som sagt blir det en del pepperkaker fra meg den neste tiden og håper dere også blir inspirerte til å pynte disse pent til jul. Det som er så flott med disse er at de holder seg utrolig godt. Lager du icingen riktig så holder den seg også fin helt frem til jul.

Vil dere at jeg skal legge ut mal på denne pakken? Gi en lyd i kommentarfeltet :)

Ønsker dere alle en strålende kveld.

Her hos oss har det vært en uforglemmelig og minnerik dag.

Stort smil!

Anne Brith


2 kommentarer:

  1. Så utrolig koselige julegaver! Jeg elsker julen og skriver mye om dette selv på bloggen min.

    SvarSlett
  2. Så utrolig mye fint du har i bloggen din... Jeg har sittet og lest hele formiddagen jeg :) Og så har jeg bakt bollene dine, de blei supergode! Så nå har jeg fått en ny favorittblogg og følge!

    Ha en nydelig helg!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)