torsdag 4. november 2010

Farger


Når jeg baker så bruker jeg konsentrerte farger og ikke konditorfarger kjøpt i dagligvarebutikk.

Disse fargene kalles pastafarger eller gelefarger.



Jeg har testet ut mange fargemerker i løpet av de siste årene og jeg mener bestemt at Sk sine farger og glitter er best.

I Norge har jeg sett de i flere butikker men de er billigst hos bakeshop. Her koster de kr 39.- og jeg er helt sikker på at med en slik krukke bruker du bare halvparten av fargen du feks gjør med Wiltonfarger.

Disse fargene er så konsentrerte og du trenger bare litt på tuppen av en tannpirker for å gi en smørkrem eller marsipan farge.

Slik ser glitteret ut:



Det finnes i både perle, sølv og gull. Utrolig flott å pensle litt på kaken for å få et fint shimmer ;)

Disse koster også kr. 59.-

Fargeglad hilsen fra

Anne Brith

6 kommentarer:

  1. Har fulgt bloggen din en stundt, og dette har jeg lurt på=) Du har mange flotte innlegg, og er utrolig flink til å bake! Hvordan er holdbarheten på disse fargene?

    SvarSlett
  2. Hei Tina:) Så koselig at du følger bloggen. Håper du fortsetter å titte innom. Disse fargene har som regel en holdbarhet på 1 til 2 år. Disse jeg har her fra SK har holdbarhet til august 2012. Så det er jo kjempebra!

    Ha en flott dag videre :)

    SvarSlett
  3. 1-2 år er veldig flott! Skal fortsette og titte innom, mange gode tips og mye inspirasjon her inne. =)

    SvarSlett
  4. Bakeshop selger pastafargene fra SK til 39,- ikke 59,- ;)

    SvarSlett
  5. Takk Susanne for tips. Forandrer det nå :)

    SvarSlett
  6. Jeg brukte rødt fargepulver til nisseluene, men syntest jeg måtte bruke forholdsvis mye for at de ikke skulle bli rosa, kan det stemme? Litt på en tannpirker var ihvertfall ikke nok! Nå er de røde og fine, håper at det ikke er "giftig" når man har brukt mye!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)