onsdag 24. november 2010

Christmas cookies

Jeg lider av bakedilla!

Når jeg ser noe i butikken som er nytt så må jeg bare teste det ut.

I dag testet jeg ut Julecookies fra Rema 1000 ;) OBS OBS dette er ikke et sponset innlegg og jeg har ikke fått betalt for å skrive om dette. Alt jeg skriver om er egeninteresse.

Jeg har fått forespørsel om å teste ut ting og kommer til å gjøre dette fremover men kommer da til å gi beskjed om dette. Jeg har bestemt meg for at min blogg skal være reklamefri og anbefaler jeg noe er det fordi jeg selv liker produktet og bruker det.

Neste uke skal jeg teste ut noe fra KIWI så det er bare å følge med!

Som sagt så handlet jeg på Rema 1000 og så denne lille bøtten og tok den med hjem ;)

Den koster kr. 29.- og du får ca 14-18 cookies. ( ser det står 34.- på pakken men jeg betalte kun 29.-)

Jeg målte mine opp til 30 g første runde og 40 g i siste runde.

Kjære alle arbeidende husmødre der ute som ikke har tid til å lage 7 sorter til jul. Lettere enn dette kan det ikke bli!

Deigen kommer ferdig i bøtta med sjokoladebiter fordelt. Jeg smakte på sjokoladen og den var helt nydelig!

Rull ut herlighetene på et brett og stek i ovnen på 170 g i 10-13 minutter.

Er det mulig? hihi jo tro meg det er det.

Etter 12 minutter var det en herlig american christmas duft gjennom hele villaen vår ;)


Smakte på dem og de var farlig gode ;)

Utrolig enkelt og greit å ha som kriseløsning  på en søndag etter en luftetur ute.

Smaker himmelsk sammen med varm kakao :)

Hvis du har lyst til å lage de fra bunnen av så har jeg fått tips om denne oppskriften:

250 g smør
1 dl hvitt sukker
2,4 dl brunt sukker
røres luftig
1 ts salt
2 ts vaniljeekstrakt(eller litt godt vaniljesukker)
2 store egg
hakket sjokolade/rosiner/nøtter hva du måtte ønske
5,3 dl hvetemel
1 ts bakepulver

Bland alt godt sammen, rull ut til en tykk pølse og pakk i bakepapir. Hvil i kjøleskap noen timer eller så. Evt pakk bedre inn og legg i frys!
Skjær i skiver og stek på brett v 180 grader i ca 8 minutter. De skal bare bli såvidt brune i kantene. Avkjøl litt på brettet og resten på rist.
Ha en herlig dag alle sammen!

Førjulshilsen fra

Anne Brith

6 kommentarer:

  1. Jeg elsker nystekte cookies! Og har derfor mitt eget lille triks. Rulle hele deigen til en tykk pølse, pakk den inn og frys den ned. Når man trenger noe godt så skjærer man enkelt så mange skiver man trenger av cookie-pølsa og steker de - Voila, nystekte cookies når du måtte ønske det!
    :-) blomstre

    SvarSlett
  2. Treåringen leser over skulderen min og sier "Mamma, det må vi bake til jul - og det - og det..." Du inspirerer alle aldersgrupper;-)

    SvarSlett
  3. Skulle akkurat til å skrive at jeg alltid har frossen deig i frysen;) Men ser blomstre har kommet meg i forkjøpet hi hi! Og da smaker de sikkert myyyye bedre enn rema-cookies!

    SvarSlett
  4. Blomstre: Tusen takk for tips ;)

    Ellida så gøy da:) Jeg har til og med inspirert svigermora mi og det synes jeg er gøy ;)

    amand-Ine: Lager du deigen selv? Oppskrift?

    SvarSlett
  5. Selvfølgelig lager jeg deigen selv! He he hva tar du meg for;)
    250 g smør
    1 dl hvitt sukker
    2,4 dl brunt sukker
    røres luftig
    1 ts salt
    2 ts vaniljeekstrakt(eller litt godt vaniljesukker)
    2 store egg
    hakket sjokolade/rosiner/nøtter hva du måtte ønske
    5,3 dl hvetemel
    1 ts bakepulver

    Bland alt godt sammen, rull ut til en tykk pølse og pakk i bakepapir. Hvil i kjøleskap noen timer eller så. Evt pakk bedre inn og legg i frys!
    Skjær i skiver og stek på brett v 180 grader i ca 8 minutter. De skal bare bli såvidt brune i kantene. Avkjøl litt på brettet og resten på rist. Og voilà har du hjemmelagde cookies..

    SvarSlett
  6. Takk for tipset! :) så mye koseligere å ha i bakhånd ved besøk enn ferdigkjeks.

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)