fredag 26. november 2010

Chanelveske


Hei alle sammen :)

Det er fredag og helg! Herlig følelse :)

Jeg forbereder meg som sagt til datteren min sin 6 årsdag på søndag og jeg har bakt 2 kaker som ble helt fantastisk høye. Gleder meg til å vise dem til dere. Datteren min har bestilt My little Pet Shop kake og jeg tror jeg får det til :)

I kveld skal vi på julebord! Vi skal ikke ha et tradisjonelt julebord med ribbe og pinnekjøtt men kose oss med en 6 retters meny ...wohooo jeg har bestemt meg for å bestille 2 desserter... kan dere tro jeg gleder meg. Lover å blogge om det ;)

På tirsdag begynner jeg også et mer interaktivt liv med min nye Iphone4 og jeg gleder meg til å kunne legge ut flere shoppingtips. Det skal bli deilig!

Noen spurte meg om jeg kunne fortelle hvordan jeg har laget denne veskekaken og selv om jeg ikke har noen bilder av hvordan jeg gjorde det så er det så utrolig enkelt at jeg mener dere skal klare dere med KUN en skriftlig beskrivelse.

  1. Bak en rund kake. Gjerne sjokoladekake.
  2. Del denne i to og sett den på høykant med sjokoaldekrem mellom.
  3. Trekk kaken og skjær bort overflødig marsipan.
  4. Lag et rutemønster. For beskrivelse på hvordan det gjøres trykk her
  5. Sett perler inn i skøytene
  6. Sett på en hank. Denne er 10 cm lang og legges til tørk over et longdrinkglass.
  7. Logoen er laget av hvit sukkerpasta. Jeg har brukt to glass og laget først en stor sirkel så en liten inne. VELDIG enkelt!
  8. Spray eventuelt glitter på til slutt.



Her kan dere se et nærbilde av logoen :)

Ønsker dere alle en herlig fredag og håper dere fortsetter å sende meg tips om gode oppskrifter.

Jeg fikk en nydelig oppskrift i går som jeg skal teste ut neste uke :)

Fredagshilsen fra

Anne Brith

5 kommentarer:

  1. Fantastisk; du er helt rå, Anne Brith :-)
    Ha en flott helg og et deilig julebord.

    SvarSlett
  2. Å, så lett det hørtes ut. (øh, nei) Gruer meg til prinsesse/dukkekaka jeg må ha klar til b.dag her imårn.

    Skulle bare si grattis med bursdagen til snuppa di, hun får nok en knallbra bursdagsfeiring på søndag:-)

    Har du forresten en god fremgangsmåte for troika-konfekt?(marsipan, nougat, gelè og sjokoladetrekk) Laga ifjor, enkelt nok, men de så jo ikke så pene ut.... Slet litt med nougaten også, vanskelig å skjære i skiver for og legge på, kan den smeltes og helles på istedet, tro?(bruker den fra Odense, den er god)

    Bursdagsklemmer fra oss i Slemmestad.

    SvarSlett
  3. Oi, så flott kakeblogg! Første gang jeg er innom her.....Håper det er greit at jeg linker til deg? Hege

    SvarSlett
  4. Knerten: Tusen takk. Er litt redusert i dag men skal på shopping før det bærer hjem og jeg skal bake kaker ;)

    Elisabeth: Gratulerer med prinsessa! Jeg MÅ få se hvordan resultatet ble? Send bilde på mail. Sendte deg en sms om shopping neste uke... sjekk om du får tid ;)

    Pepperkverna: Ja selvfølgelig er det greit :)
    Hvordan fikk du vite om bloggen?

    SvarSlett
  5. Her blir jeg fast leser! Fantastisk blogg! Du har talent!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)