onsdag 13. oktober 2010

White chocolate frosting

Jeg har blitt litt lei smørkremer merker jeg og da mener jeg smørkremer som er laget på basis av smør og melis pisket sammen uten noe annet "mykt" som tilsetter smak og demper det hele. Ofte klistrer smør og melissmaken seg oppi ganen og kjenner jeg ikke mer smaken av den gode muffinsen etterpå.

Derfor er jeg hele tiden på utkikk etter kremer som er litt rundere og mildere og som gir en god kombinasjon med kaken under ;)

Denne kremen har dette!

White chocolate frosting:

200 g hvit sjokolade
200 g kremost naturell
2 00 g smør
2 ss vaniljesukker
5 dl melis

1. Smelt sjokoladen i vannbad. Hvit sjokolade tar ofte litt lengre tid å smelte enn vanlig sjokolade så ikke ha det travelt. Rør godt i sjokoladen innimellom og ikke la den bli for varm, da klumper den seg ;)

2. Pisk smør, kremost og vaniljesukker og tilsett sjokoladen.

3. Til slutt sikter du melisen oppi og mikser i 1-2 minutter.

4. Sett kremen i kjøleskapet i noen timer for perfekt konsistens. Sprøyte ut med stor sprøytetip. Jeg har brukt M1 fra Wilton her ;)

Lykke til ;)

7 kommentarer:

  1. Der kom den med hvit sjokolade og ost jo!!:) Nå skal det bakes her i huset i helgen!!:) Jeg gleder meg!

    OG jeg må bare si det igjen - du er jo superflink da!!!

    klem Mona

    SvarSlett
  2. Siden jeg er så glad i ostekake så er det stor sannsynlighet for at jeg kan like den toppingen der! Men du må jo nesten fortelle meg hva jeg skal ha under (altså muffinsen), for jeg har ikke peiling ;)

    Magnus blir to i november :) Jeg (som aldri planlegger en ting) har begynt å tenke på dekorasjoner, kaker og godt ;)

    (Ser det begynner å danne seg en dårlig "kommentere-om-natta"vane!)

    God natt! :)

    SvarSlett
  3. Åh, den må jeg teste! Liker ikke smørkrem, så kanskje denna gjør susen:-) Er den litt sånn gulrotkakekrem-aktig?

    SvarSlett
  4. Vannhull: Denne kan egentlig brukes på de fleste muffins men er nok best på sjokolademuffins eller gulrotmuffins som er litt "tunge".

    Så Elisabeth JA denne kan du fint bruke på gulrotkake. Men jeg har en god oppskrift på krem til den også.... Skal lete den frem ;)

    SvarSlett
  5. Denne skal jeg helt garantert teste neste gang det blir snakk om muffins her i huset ;)

    SvarSlett
  6. Lagde denne her om dagen og den var veldig god... Lagde den med melkesjokolade nå nettopp, og den var bare helt utrolig god!! Anbefales på det sterkeste!:)
    Hilsen Kathrine

    SvarSlett
  7. Oj Kathrine så bra. Jeg må bare teste det ut. Tusen takk for tips :)

    Hilsen Anne Brith

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)