mandag 18. oktober 2010

Spiderman

Alle gutter går gjennom Spidermanfasen. Her i huset drømte den ene sønnen om en kake som så ut som en spiderman og mamma sa jo selvfølgelig at hun skulle se om det var mulighet for å lage dette.

Man kan kjøpe ferdige former som har fasongen som spiderman men hvis man skal kjøpe titalls av former så sitter man til slutt med en haug av former som man rett og slett blir lei av å lage.

Derfor tar jeg i mange av mine kaker utgangspunkt i en enkel og grei sjokolade langpanne.

Det man gjør når man skal lage slike former er å finne et bilde på nett og printe det såpass stort ut at det passer til en kake. Klipp ut figuren og legg malen over langpannen og skjær rundt. Hodet valgte jeg å legge dobbelt kake på slik at det skulle stikke litt ut.

Smør så smørkrem på hele kaken:


Malen som først er sammenhengende og hel klippes nå i biter. Slik at alle røde deler former en samlet og alle blå deler er for seg.


Legg først på de blå bitene og skjær rundt etter malen. Det kan bli litt klissete men det blir bra til sslutt:)


Her kan du se bitene.

Legg så på de røde bitene.



Slik ser det nå ut etter at du har skjært bort all overflødig marsipan.




Fyll sprøytene med sort marsipan og sprøyt langs alle kanter:



Slik:

Til sist lager du en edderkopp på brystet og sprøyter nettingen videre på.
Jeg har valgt å bruke marsipan i sprøyte fordi dette er så enkelt å legge ned på kaken. Om du legger en strek feil kan du lett ta den opp igjen. Det kan du ikke gjøre om du bruker icing ;)

Så er kaken ferdig:



Happy baking ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)