mandag 11. oktober 2010

Sko til dåpskake

Disse søte skoene lagde jeg til en dåpskake. Det enkle er ofte det beste og jeg synes ikke en dåpskake trenger mer pynt enn søte små sko som dette. Eventuelt med navnet på dåpsbarnet.

De er laget av sukkerpasta og beskrivelsen er nokså enkel.

1. Kjevle ut sukkerpasta litt tykt.
2. Lag formene fra malen som du på forhånd har klippet til i ønsket størrelse.
3. Sett bitene sammen med vann. Dette fungerer som lim;)
4. La det hele tørke i noen netter.
5. Kjøp en sprøyte på apoteket og farg en del sukkerpasta lyseblå eller rosa.
6. Press ut bånd og tre mellom hullene.

Slik ble kaken da den var ferdig:

Putekaken har jeg en beskrivelse på om noen ønsker det ;)

Her er malen til skoene :)



Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)