onsdag 20. oktober 2010

Sjokolade fra Odense

Jeg har fått en del mail fra dere om hvilke råvarer jeg bruker og har funnet ut at jeg i ukene som kommer skal fortelle dere om hvilke jeg bruker og er fornøyd med.

Fremover mot jul vil det bli nokså høy bakeaktivitet her på kjøkkenet i Villa Perlesukker og man klarer seg rett og slett ikke uten sjokolade.

Nå har jeg kjøpt sjokolade fra Odense og testet ut alle og jeg må si jeg synes de er bedre enn Freia sine. Har også sett at Landlord har kommet med en type og den skal jeg også teste ut.

Den beste sjokoladen er uansett uten tvil den belgiske sjokoladen fra Callebaut og den kan kjøpes på Pals. Jeg elsker den sjokoladen ;)

Denne sjokoladen fra Odense er litt dyrere enn Freia sin men det er som om du kjenner det på smaken. Dessuten synes jeg pakningen er stilig også ;)

Har også handlet Nougat som skal smeltes i konfekt... mmmm.

Hilsen fra Anne Brith - som lover sin samboer at hun ikke skal bråke så mye på kjøkkenet når han sover ;)

3 kommentarer:

  1. De fra Odense liker jeg også, har ikke prøvd de mer fjonge du nevnte, men de må vel prøves de også:-)

    Bloggen din har blitt så fiiiin, Anne Brith, tror du har smitta ganske mange med kakedilla, hehe.

    Lurte forresten på hvor mye marsipan jeg trenger til å lage lokk på ei helt vanlig rund kake? Har kjøpt de små pakkene av sort og oransje marsipan(pals), men lurer på om jeg har for lite til et lokk? Hvor mange gram bruker du ca?

    Klemmer til deg:-)

    SvarSlett
  2. I dag brukte jeg til en kake på 20 cm 500gram marsipan. MEN når man starter er det greit å ta litt mer og heller lage et stort lokk slik at det blir pent rundt kantene. Jo større lokk du kjevler jo lettere er det å få det fint.

    Tusen takk for hyggelige ord ;)

    Klem fra Anne Brith

    PS Pals har god marsipan ;)

    SvarSlett
  3. Æsj, var det jeg tenkte. Da må jeg avsted til Sandvika og finne en ekstra pakke oransje marsipan! Sikkert ikke så mange å oppdrive i disse halloweentider, må få gjort det snarest! Takk for hjelpa, søta. Må sikkert ringe deg når jeg skal til å pynte, jeg kan jo ikke stæsje.

    Skal dere noe gøy på Halloween da? Gomle alt det gode snackset og kakene dine? Du skulle bodd nærmere, jeg skulle SÅ gått trick or treat hjemme hos dere!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)