torsdag 7. oktober 2010

Romantiske cupcakes

Jeg prøver å lage ting som passer inn til stilen i huset. Ofte blir det da pastellfarger og rosa roser.
Dette er vaniljemuffins, aprikotert og pyntet med flytende fondant.

Flytende fondant kan du lage selv og det jeg synes er så fint med flytende fondant er at glasuren legger seg så utrolig pent på muffinsen og etterlater en nydelig jevn overflate. Fondanten gir en skinnende glans og ser rett og slett ikke bare bra ut men smaker også deilig.

Jeg valgte å farge den flytende fondanten lyseblå.
Muffinsene dyppes på hodet ned i glasuren. Jeg aprikoterer alltid mine muffins før jeg har glasuren på. Som oftes bruker jeg aprikos/fersken syltetøy men har hørt fra andre at alle syltetøy kan brukes. Så her kan man smaksette muffinsen akkurat slik man selv vil.


Pynter enkelt med sukkerpasta eller marsipan som er inni ei lita sprøyte fra apoteket.


Pynt med roser og blad og du har en nydelig muffin til du skal få besøk ;)

Lykke til med bakingen!

2 kommentarer:

  1. nydelige de her :)

    SvarSlett
  2. De er kjempefine, gule! Og det er resten av greia også! Jeg har fått meg et friminutt! Klem

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)