mandag 18. oktober 2010

Pokemon



Denne kaken har jeg laget til mitt tantebarn som fylte 4 år. Han ønsket seg veldig veldig en Pokemonkake :)


Start med å lage en helt firkantet sjokoladekake og en rund og dekk disse med smørkrem.


Dekk halvparten av den runde med rød marsipan slik som på bildet.



Legg hvit marsipan mot den røde slik at denne delen dekkes godt.



Lim en sort marsipanbit på midten med vann. Og legg en hvit rundt marsipanbit oppå. Legg bånd over skøyten.




Trekk så den underste kaka med grønn marsipan.



Stikk 4-5 pinner nedi slik at den øverste kaka kan settes oppå.



Stikk ut navnet med bokstavutstikkere. Det finnes utrolig mange av disse på markedet. Jeg har brukt noen som heter Funky Letters. I Norge kan de kjøpes på Kakeboksen.no.



Legg plastfolie mellom utstikkeren og marsipanen og stikk ut bokstaven.





Ta den forsiktig ut og lim den på kaken :



Lag så pynten på sidene. Jeg har laget flammer:



Dekk så hjørnene med dette slik :



Modeller Pikachu og sett han oppi kaken.



Ferdig:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)