onsdag 27. oktober 2010

Mousse


Jeg fyller mine kaker som regel med mousse i ett lag. Det finnes enkel og mindre enkel variant.

Som regel bruker jeg den enkle varianten og til det trenger du:

1 pk gele fra Freia ( smak velger du selv etter hvilken kake du skal lage)
1 pk fløte

Lag geleen som anvist på pakken men akkurat i det den begynner å bli stiv så pisker du den opp helt til den blir lys i fargen. Jordbærgeleen blir rosa, kiwi blir lysegrønn osv.

Meng så den piskede geleen inn i stivpisket fløtekrem.

Fyll kaken og la den stå i kjøleskapet noen timer.

Ett lag med mousse og ett lag med vaniljekrem med frukt er en vinner på kakebordet!

Happy baking!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)