torsdag 21. oktober 2010

Minni Mus


Minni Mus i lilla med rosa trekk ble en stor hit blant alle venninnene til datteren.
Minni er laget av et bilde printet ut fra et bilde hentet fra nett. Du kan finne det her.

Start med å klippe bildet ut.
Trekk en kake med rosa marsipan og legg bildet oppå slik for å se hvor det passer best ;)

Klipp bildet i deler slik at hver del med egen farge blir separert slik:

Farg så marsipan eller sukkerpasta i fargen som delen på bildet har og legg delen oppå marsipanen og skjær rundt. Ta så biten opp på kaken og plasser den der.


Start med midten av figuren eller ansiktet og bygg utover.



Ta så del for del og skjær ut og plasser på kaken.



Så kjolen. Jeg valgte lilla kjole fordi jeg ikke liker for mange fargekombinasjoner på mine kaker ;)



Så hendene :)



Når jeg skjærer ut et slikt puslebilde så bruker jeg det vi kaller en cuttingwheel. Dette er en mini pizzakniv på ca. 1 cm :)


Lag så en bord. Jeg har brukt en liten sprøyte fra apoteket og sprøytet ut :)

Legg blomster på.



Legg perler i midten på blomsten og kaken er ferdig til servering.

:)

Om noen har spørsmål er det bare å spørre.

Denne teknikken kan brukes til alle type bilder så dere skjønner at det finnes tusen millioner muligheter for design. Tusen millioner er for tiden det største tallet min 4 åring kan så det brukes flittig her i huset ;)

Lykke til alle sammen.

God klem fra Anne Brith

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)