tirsdag 19. oktober 2010

Korsettkake


Jeg har vært litt usikker på om jeg skulle legge denne ut her på bloggen men den er nokså uskyldig synes jeg så jeg håper det går greit og jeg ikke blir bombardert med kommentarer.

Men om det skulle være noen som føler seg støtt så er jeg mottagelig for kritikk ;)

Denne kaken tar også utgangspunkt i en langpanne og to "pupper". Som sagt før så kan disse lages i ildfaste skåler som har en slik form. Mener at Ikea har slike.

For variasjonen har jeg valgt å ha en sjokoladelangpannebunn og en sukkerbrødbunn.

Start med å fylle puppene med fyll. Jeg har brukt bringebær mousse.



Jeg har lagt halvkulene på brett fordi det da rett og slett er lettere å skjære i kaka men dette trengs ikke.



Legg puppene oppå og skjær til en midje i langpannen slik at man ser at det er en kvinnekropp.


Dekk det hele med smørkrem. Jeg har brukt vanilla icing på denne fordi den smaker himmelsk sammen med sjokoladekake.


Rull ut hudfarget marsipan. Jeg har brukt Ivory fra Wilton.
Legg så dette over overdelen slik:



Legg også litt "hud" nederst på hoftene.


Legg så et stykke marsipan over kroppen. Grunnen til at jeg har valgt å dele kroppen inn i slike deler er at om man legger flere lag med marsipan over hverandre så blir det en heller ille smaksopplevelse.

TO lag med marsipan på en kake er alt nok!!! Viktig å huske for videre baking.


Rull ut et stykke marsipan og lag folder som vist på bildet. Dette skal legges over den ene puppen.Før det legges oppå lager du et bånd som skal ligge under.

Slik:

 Gjør dette på begge puppene:)

Pynt med et bånd i midten:


Lag et smykke i halsen. Jeg har tvinnet marsipan og rullet ut en kule til perle.


Spray på litt glans med spiselig glitterspray.

Legg også bånd nede og sprøyt ut tråder som du legger som pynt på korsetten.
Så kan kaken serveres ;)

4 kommentarer:

  1. Gud for en sinnsykt lekker kake!!!At du får det til=;-)
    Eneste minuset må jo være at ingen har hjerte til å skjære i den, he he... FANTASTISK<3

    SvarSlett
  2. Du får det til å høres så utrolig lett ut... Du er fantastisk flink altså! :o)
    Flnik til å bake, flink til å skrive blogg, flink til å inspirere! You go girl!! ;o)

    SvarSlett
  3. Å så fint at du har lagt ut denne her. Jeg skal lage en sånn kake til mannen min sin bursdag i desember. Gleder meg :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)