torsdag 21. oktober 2010

Katastrofemuffins ble kakeballer ;)


Det var tilbud på alle kakemikser fra Toro denne uken på Coop Mega! 40% avslag.

Også jeg tok turen innom. Langpannekaken er super derfra fordi den er glutenfri så den kjøpte jeg noen poser av og samtidig fant jeg ut at jeg skulle teste ut brownisen deres.

Jeg ble allerede litt skeptisk da det begynte med at jeg måtte ha egg, vann og smør oppi først. Hmmm tenkte jeg...et egg... tja da er det jo ikke en helmiks egentlig men men hva kan gå galt...

Jeg skulle teste ut muffinsformer med rosa sløyfe på og veide alle til 50 gram. Fant ut at jeg sikkert måtte redusere steketiden noe... men allerede midt i tiden så jeg til min skuffelse at de var sunket ned.

Åååå  AAAARRRGGGGH.... det er så vanvittig irriterende. Ikke bare bruker man penger på noe men så klarer man å fikle det til slik at baksten blir så hard at du kan slå noen ihjel med den!

Jeg klarer bare ikke slå meg til ro med at ting blir mislykket. Så jeg fant ut at jeg like gjerne kunne ta ut innholdet og smuldre opp og lage kakeballer.

På engelsk heter det cakeballs men jeg likte kakeballer bedre .... hihi

Så her er en how to do...eller how not to do...pick your choice;)

1. Ødelegg først en kake!


2. Bland katastrofekaken eller restene av den med litt sjokolade eller smørkrem og rull baller. Jeg veide dem til 25 gram!

3. Dypp disse i sjokolade. Jeg brukte hvit.



4. La de tørke litt.


5. Pynt med sjokolade eller strø:)



6. Legg ballene i minimuffinsformer og server til en du er glad i.



Krise er en produktiv tilstand. Man må bare fjerne bismaken av katastrofe.
Ha en strålende kveld alle sammen :)

5 kommentarer:

  1. Så stilig! Rask i tankegangen og kreativ :)
    Jeg har bare laget sånn brownies i form, og den er goooooood! Har oppskrift på browniesmuffins, som også er goooooode.

    SvarSlett
  2. Genialt. Passer utmerket for meg som ødelegger det meste jeg forsøker å steke i ovnen ;)

    SvarSlett
  3. Heisann Villa Perlesukker!
    Jeg lagde kakeballer i helgen. Lagde en hvit sjokoladekake til farsdag, men ettersom jeg selv ikke er så glad i hvit sjokolade så lagde jeg kakeballer trukket med mørk sjokolade av halve kaken :-) De ble knallgode! Brukte rømme som lim i kakesmulene. Og far likte den hvite sjokadekaken så alle var fornøyde.
    -Blomstre
    Ps: også så lekkre som ballene ble i de prikkete minimuffinsformene mine ;-)

    SvarSlett
  4. Hei Blomstre,

    Kloke, veltalende og alltid positive blomstre ;)

    Det hørtes veldig godt ut. Tok du noen bilder? Jeg må teste ut det med rømme altså :)

    Ja trukket med mørk sjokolade er jeg helt sikker på at det ble godt ja ;)

    Håper du ellers har det topp!

    Klem fra Anne brith

    SvarSlett
  5. Brownies vil alltid synke uansett, det er derfor det er brownies ;)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)