mandag 18. oktober 2010

Kake med perler

Målet mitt med bloggingen er å lage kaker som alle kan lage. Prøve å finne alternativer til det fancye kakeutstyret som vi bruker slik at det ikke blir for dyrt for dere og samtidig at dere kan lage kaken nesten bare ved å kjøpe ingredienser.

Denne kaken trenger du kun marsipan og perler for å kunne lage. Jeg elsker sukkerperler og har en del forskjellige farger:


Finn frem en linial. Jeg bruker alltid min kjære pappas ingeniørlinial som er trekantet. Han har ikke sagt noe om at han savner den så da går det ennå greit ;) For å sette på perlene bruker jeg pinsett. Hvis du tar i perlene med varme fingre mister de glansen sin. Et lite glass med vann og noen tannstikkere/partysticks.



Sett kaken på fatet. Legg linialen på skrå og trykk den mot marsipanen.

Lag dette mønsteret rundt kaken. Legg så linialen motsatt vei og gjør det samme rundt kaken igjen.

Nå skal perlene legges i hver skøyt. Trykk da med et lite hull med en partystick/ tannpirker

Ta partysticken ned i vennglasset og sett den tilbake i hullet for å få litt "lim" til perlen:





Sett på perlen:


Nå har jeg trykket dem litt lite inn synes jeg selv på dette bildet men det er smak og behag. Gjør det du selv synes blir pent ;)

Sett en rosett på toppen og kaken kan serveres;)



Happy baking!


.

4 kommentarer:

  1. Jeg har linket til bloggen din på min blogg:) Håper det er greit:)
    Bloggen din fortjener å bli sett!

    SvarSlett
  2. Janne tusen takk ;)

    Har du link til meg? Selvfølgelig er det greit :)

    Jeg har ikke kommet så langt ennå at jeg har fått laget linker til blogger men det kommer :)

    Vennlig hilsen Anne Brith

    SvarSlett
  3. Tusen takk for ein fantastisk blogg og facebook side.
    Vi setter utroleg pris på all tiden du bruker på sidene dine og ser at mange av vennene mine er tilhenger av siden din ;-)

    MVH

    Joan Silden

    SvarSlett
  4. For en nydelig kake, og blogg forøvrig:) jeg skal bake min egen bryllupskake til sommeren, sjokoladekake med fyll og dekket med fondant. Tenkte jeg skulle bruke din høye sjokoladekakeoppskrift:)

    Det jeg lurer på er hvor lenge kaka holder seg etter den er montert? må sette den sammen dagen før, og sette den kjølig. Men kan ikke ha den i kjøleskap, da vil den "svette" når den tas ut.

    Hilsen Jeanette

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)