tirsdag 19. oktober 2010

Julepakke

Den aller beste tiden i året er julen ;)
Hver jul lager jeg en marsipankake som vi koser oss med i løpet av romjulen.

Denne kaken laget jeg til en reklame for en av mine gode venninner Anne-Kari Myrvik som driver studio AKM. Ettersom den skulle stå noen uker kunne den ikke være fylt med annet enn isopor men denne er fullt mulig å lage med sjokoladebunner. Du må bare ha 4 stk oppå hverandre i stedet for det vi tradisjonelt bruker, nemlig 2.

Lag sløyfen først. Her finner du utfyllende beskrivelse på marsipansløyfe.









Dekk kaken med marsipan eller sukkerpasta.



Lag så fire bånd som skal være båndet rundt kaka.



Legg disse oppå kaka.



Lag bladene og sett dem på rundt omkring på kaka.



Du limer de lett på med vann. Jeg har brukt en utstikker som heter plunge cutter holly ivy fra PME.



Sett tre og tre blader sammen og sprøyt med royal icing i rødt imellom.



Dekk alle hjørnene slik ;)



Sett sløyfetoppen oppå og server ;)



Hvis du ikke har utstikker til bladet så kan du printe ut dette og legge plastfolie over og lage bladene i royal icing. Du må bare lage disse noen dager før du trenger dem slik at de får tørke. Teknikken er lik den man bruker for å lage cookies. Sprøyte ut en kant rundt og fylle i etterpå:)



Happy baking!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)