lørdag 16. oktober 2010

Hvordan pynte cookies?

Høsten er en deilig tid. Etter vi har tatt turen i lysløypa bare noen minutter unna her vi bor koser vi oss som regel med kakao og noe godt til. I morgen blir det cookies.

Jeg har tatt bilder underveis og kanskje dere også blir inspirert til å lage cookies selv:)


Begynn med alle ferdig stekte kjeks.


Her ser dere at Turid er ferdig med icingen. Oppskrift på icing finner du her. Husk at icingen skal være litt stiv men ikke for stiv. Akkurat slik at du kan ta den mellom tommel og pekefinger slik:


Farg så icingen i den fargen du vil at kjeksen skal ha. Jeg har valgt golden yellow fra Wilton.


Du trenger ikke så mye. Dette er gode og drøye farger.

Rør godt.


Ta halvparten av icingen i en sprøytepose med tip. Jeg har brukt tip 3. Resten av icingen blandes med 1/2 ss vann slik at den blir litt tynnere. Nå kan den også stå og vente til du skal bruke den. Glemmer du dette kan icingen din tørke og bli ødelagt ;)


Sprøyt så langs kantene på kjeksen.


Nå har du laget omrisset på kjeksen og den er klar til å fylles med den litt våtere icingen.

Fyll icingen med den tynnere massen.


Slik. Sprøyt når dette har stivnet ( 2-3 timer) en kant til som pynt rundt hele kjeksen igjen og pynt med grønt:)


Eikenøttene har jeg også laget en beskrivelse på som du finner her.

Happy baking!

1 kommentar:

  1. Jeg bøyer meg i støvet. Disse er jo bare til å....eh... spise opp??!? Kjempekult!

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)