fredag 15. oktober 2010

Hvordan lage cookies?

Det er definitivt høst ute, noen steder i Norge er det blitt vinter. I helgen skal vi kose oss med kakao og høstkjeks.
Disse er superenkle å lage og jeg skal etterhvert vise dere hvordan jeg pynter dem.

Lag kjeksdeigen først.

Lag så maler til kjeksene eller finn frem former du vil trykke ut.

Jeg ville ha høsttema og laget disse. Lagrer du bildet og printer det ut på a4 så får du akkurat størrelsen jeg bruker.

Klipp ut formene:



Legg deigen på bakepapir:

Kjevle ut deigen:


Legg malene oppå:


Skjær ut rundt:


Vær litt nøye nå før du setter de inn i ovnen at alle små stykker som du ikke har fått gjort pent blir tatt bort. Kjeksen blir seende ut akkurat slik den går inn i ovnen så det er viktig at du nå tar bort "grumset" :) Særlig i hjørnene.



Stekes i ovnen på 180 grader i 8-10 minutter. Husk: de skal IKKE bli brune!


Ferdig og klare til å bli pyntet:)


1 kommentar:

  1. veldig fine høstkjeks! Flott med slike steg for steg forklaringer, for da er det håp for oss som ikke er så veldig flinke også. :-)

    klem Irene

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)