lørdag 16. oktober 2010

Eikenøtter

Det er lørdag og i dag fikk vi gleden av å våkne klokka seks! Fordelen med å stå opp tidlig er at jeg får gjort masse ;)

Så i dag har jeg bakt og baker ennå:) Disse eikenøttene er vanlige kjeks dyppet i sjokolade.

Slik ble de til:


Start med noen ferdigstekte kjeks.


Smelt hvit sjokolade sammen med en 1/2 ts delfiafett.


Dypp halve eikenøtten i sjokoladen og la dette tørke. Gjerne i kjøleskapet.


Smelt så melkesjokolade eller mørk sjokolade. Jeg har valgt melkesjokolade ettersom dette er til barna og barn liker ofte lysere sjokolade ;)


Hold kjeksen over skåla og bruk en teskje til å spre sjokoladen over den delen som ikke har blitt tildekt.


Slik:) Husk å dra kjeksen langs kanten på skålen slik at overflødig sjokolade ikke renner ned på sidene når du legger kjeksen ned:) Kjeksen mister da formen sin ;)


Strø på litt sjokoladekakestrø og legg til tørk igjen.


Mmmmm.

Happy baking!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)