onsdag 20. oktober 2010

Eggedosis smørkrem

Dette må desisert være den beste smørkremen som fins til sjokoladekaker. Den er så utrolig god på smak og man kjenner absolutt kun en deilig sjokoladesmak.

Jeg har smakt en del kaker og i noen smørkremer smaker man rett og slett melisen og smøret så altfor godt.

Denne smørkremen som er på basis av eggedosis smaker himmelsk.

Husk å lage den dagen før du trenger den eller kjøle ned det smeltede smøret og sjokoladen godt. Det er så kjedelig om du smører denne smørkremen på ei kake uten at den har blitt kald for da renner alt bare av. TRO meg jeg har prøvd! Hastverk er lastverk ;)

Eggedosis smørkrem:

2 egg
100 g melis

Dette piskes til eggedosis.

200 g sjokolade
100 g smør

Dette smeltes i panne og avkjøles.

Bland så sjokoladen og smøret i eggedosisen og rør god.... Yummy :)


Happy baking;)


7 kommentarer:

  1. Takk for at du deler oppskrift :)
    Hvilken oppskrift på vanlig smørkrem synes du er best? (f.eks. til å ha på muffins)

    SvarSlett
  2. For en herlig blogg! Jeg elsker å holde på med kakepynting selv og her var det masse gode tips. Synes det er flott at du forklarer steg for steg hvordan du gjør ;-) Skoene til dåpskake skal prøves nå til helgen da jeg skal lage en kake til dåp!

    SvarSlett
  3. Følger blogger din, har selv ingen blogg, men synes det er super flott at du deler oppskrifter og forklarer trinn for trinn.

    hvor stiv blir denne smørkremen i forhold til andre?

    SvarSlett
  4. Mona: Jeg bruker vanilla icing på sjokolademuffins. Eller denne. På vaniljemuffins bruker jeg en amerikansk krem...oppskrift kommer :)

    Skal organisere oppskriftene litt bedre i kveld mens bollene og hornene stekes hihi:)

    Gro: Så bra at du får noe ut av bloggen min. jeg blogger og blogger men vet jo ikke ennå om det virkelig er noen der ute som har nytte av det jeg driver med ;) Håper du sender meg et bilde av din kake :) Klem Anne Brith

    Anonym 13.47: Denne kremen blir nokså stiv men ikke slik at du kan sprøyte muffinstopper med den. Eller jo det går nok men da må de ikke stå så altfor lenge ute på bordet.

    Forresten godt spørsmål jeg skal teste det ut i kveld.... kommer med tilbakemelding.

    SvarSlett
  5. Hallo Anne Brith!
    Må si bloggen din har blitt super. En liten kommentar til eggedosis smørkremen. Igrediensene er akkurat de samme som min mor bruker, bare at hun gjør det litt i omvendt rekkefølge: Pisk smør og sukker stivt, rør i smeltet sjokolade og 1-2 egg til passe konsistens. Da kan den brukes med en gang uten avkjølig - Som et tips til en dag man faktisk har hastverk :)(men den blir kanskje litt mindre fluffy?...).
    Hilsen blomstre

    SvarSlett
  6. Blomstre tusen takk for tips. Jeg må teste den ut en gang til uken.

    Veldig kjekt om den blir like god på smaken ;)

    Klem Anne Brith

    SvarSlett
  7. Hei! :)

    Fantastisk blogg! :)
    Hvilken type sjokolade bruker du?
    Skulle gjerne prøvd denne!

    Hilsen fra Solrose :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)