onsdag 27. oktober 2010

Due som hjelper Askepott


På kaken Askepott har jeg laget noen duer og her skal jeg prøve å vise dere hvordan jeg lager den.

Det blir mest bilder denne gangen og så får dere bare spørre om det er noe dere lurer på :)

Start med kroppen:


Lag en runding først så etterpå former du den til en pære og jegger den tynne kanten ned.


Bruk et skjell redskap eller en kniv til å lage stjerten ;)

 Slik:


Sett en spagetti i midten slik at hodet holdes på plass.


 Lag hodet det skal være halvparten så stort som kroppen.

 Stikk et hull i midten til nebb.

 Lag en liten gulrot og åpne den på den tykkeste siden.


Slik:

 Nå kan nebbet festes i hullet du lagde. Lim eventuelt med litt vann.

 Slik:

 Press plass til øyne:

 To hulrom slik:

 Rull ut to små rundinger i hvitt som legges inni øynehullene.

 Så to små sorte oppå der igjen.



Tegn på øyevippere:

 Sett hodet oppå kroppen:


Nå skal vingene lages. De lages av to runde baller som er 2/3 av størrelsen på hodet.

 Klem de ut slik som dette:



Lag hull til dem på hver sin side.


Lim dem på:


Litt hår på toppen og hun er snart ferdig ;)


Rull ut rosa eller gul marsipan og lag en trekant og sett på som skaut:


 Klar til tjeneste ;)

3 kommentarer:

  1. Denne var flott :D Så arti at du lagde en how-to på denne :)

    SvarSlett
  2. Hva bruker du til å tegne med?

    SvarSlett
  3. Tonje: Ja ikke sant :)

    Anonym 23.55 Jeg har brukt spiselige penner. Men du kan også bruke en pensel med litt sort pastafarge på :)

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)