fredag 29. oktober 2010

Cookies on a stick


Eller hva kan det kalles i Norge? Kjærlighet på pinne? Det er i allefall min kjærlighet til det søte som denne gang har blitt satt på pinne.

Det er fredag! Vi har igjen en herlig uke bak oss og vi har mange gode opplevelser å se tilbake på med et smil her hjemme hos oss.

Jeg har fått så utrolig mange positive tilbakemeldinger på bloggen min og det er utrolig koselig. Tro meg det varmer mye mer enn dere tror. Jeg har i flere måneder lurt på om jeg skulle tørre å ta fatt i bakeutstyret igjen.

Jeg er glad jeg gjorde det!

Jeg har vært på shopping og brukt over 2000.- på kakestæsj. *gulp* Så har jeg møtt ei som følger bloggen :) Gro det var hyggelig. Vi har sammen med en tredje kakegal jente delt 14 kg glukose!

Så har jeg møtt Terje Nettbakeren igjen. Jeg visste jo godt hvem han var og kjemien mellom oss er upåklagelig og vi planlegger noe morsomt neste uke så følg med!

Jeg blir ofte spurt om jeg har lyst til å lage kaker for dere der ute men jeg har sluttet med det. Av den enkle grunn at det er ingen som har lyst til å betale det det koster å lage disse;) For meg er det ikke noe mål å tjene mest mulig penger på kakene.

Jeg baker fordi det er terapi, deilig og koselig å glede andre.

I kveld er jeg alene. Min kjære har kosekveld med våre 4 barn og er ikke hjemme før sent så det var god grunn til å boltre seg i kjøkkenet.

Cookies on a stick:

Du trenger kjeksdeig, hjerteutstikkere og pinner.



 Kjevle ut kjeksdeigen på bakepapiret. Ettersom dette skal bli kjeks på pinne må de være ca 4 mm tykke.

 Stikk pinnen forsiktig inn.


Slik som vist over. Så etter det snur du forsiktig hele kjeksen slik at baksiden kommer opp. Du bare vipper den over på bakepapiret uten å ta i den. Bedre forklart: Legg bakepapiret over toppen og snu.

 Den ser nå ødelagt ut på baksiden men det skal vi fikse;)


Ta en liten bit av deigen og legg det oppå forsiktig. Klem litt slik at den blir flat og snu hele kjeksen med fronten tilbake.


 Stek dem i ovnen i 7-8 minutter. DE SKAL IKKE BLI BRUNE!!

Jeg brente mine første som dere ser og så måtte jeg lage nye hihi...


 Her er et bilde av dem slik de IKKE skal se ut ;)


Slik skal de se ut :


I morgen skal jeg pynte disse så følg med!

Nå skal Tingeling ( kattepusen vår på 4 måneder) og jeg kose oss og surfe på nett etter spennende oppskrifter.




Som dere ser når sjefen er borte sover katten på bordet hihi....

Og jeg har bare ikke hjerte til å ta henne ned herfra:))

Ha en strålende fredag kveld alle sammen og takk for en herlig uke!

Varm hilsen fra Anne Brith

3 kommentarer:

  1. oi, 14 kilo glukose.. det blir det mye kakepynting av på dere tre :D Spennende å se fortsettelsen på "kjærlighet på pinne" i morgen :D Ha en fin kveld, Anne Brith :)

    SvarSlett
  2. Ha en god kveld du også Tonje ;) Alltid hyggelig å "høre" fra deg:)

    Klem Anne Brith

    SvarSlett
  3. Veldig hyggelig å møte deg også Anne Brith :-) Jeg er inne her hver eneste dag og synes du lager så utrolig mye fint! Også forklarer du så bra!
    Håper det blir muligheter til å treffes igjen, gjerne over marsipan, glukose og kakepynt :-) I morgen står marsipankake, Oreokake og cupcakes på agendaen her. Begge mine gutter har bursdag i oktober så på søndag er det feiring av 16 og 18 åring!
    Ønsker deg en flott helg
    Klem

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)