søndag 10. oktober 2010

Ballett, champagne og makroner

I går fikk vi barnevakt for våre søte små barn og kjørte inn til Oslo. Vi hadde ikke så mange planer annet enn å kose oss masse. Mor er som alle andre jenter glad i shopping mens far elsker gode matopplevelser. Vi fikk til en salig miks;)

Vi startet dagen på Pascal med en grei lunsj. Menyen er fornyet men vi følte begge at vi ikke ble særlig imponerte. Desserten derimot var strålende! Jeg klarte ikke dy meg og måtte selfølgelig kjøpe med meg makroner og sjokolade :) Makronene vises på bildet.

Etter noen timer med shopping stelte vi oss og dro vi til Den Norske Operaen og ballettforestillingen: De fire årstidene. Det var helt rått. Ord som beskriver opplevelsen er: nydelig, sexy, humoristisk, fengende og fantastisk. Vi var begge stille lenge etterpå.

Kvelden ble avsluttet med en 7 retters meny på restauranten Feinsmecker på Frogner. Desserten var selvfølgelig best og jeg har fått inspirasjon til rømmepannacotta og sjokolade med karamellganashe. Kvelden ble avsluttet med champagne.

Å våkne en søndagsmorgen uten hyl og rop om mamma var ubeskrivelig deilig! 24 timers kjærlighetspleie er balsam for sjelen og anbefales!

Før vi dro hjem stoppet vi innom Deli de Luca og tittet på kaker. Jeg klarte ikke velge så min forlovede sa at vi da like gjerne kunne ta med oss et kakestykke av alle sortene! Det ga meg en ide til et eget blogginnlegg: den store Deli de Luca testen. Så i kveld skal vi kose oss og prøvesmake alle 16 stykkene og fortelle dere litt om hvilke kakestykker vi likte best.

Håper dere alle har hatt en strålende helg og er klare for ny uke i morgen.

PS. Har fått så utrolig mange positive tilbakemeldinger på bloggen og håper jeg denne uken kan få ferdigstilt mange av sidene som ennå ikke er helt klare. Håper dere deler bloggen med de dere mener kan være interesserte i kaker. Jeg skal bake masse denne uken og lover å komme med flere utfyllende steg for steg beskrivelser.

3 kommentarer:

  1. Nå får jeg til å legge igjen kommentar, jo!!!!!;-)

    Herregud så mye fint du lager, fater ikke åssen man kan være så kunstnerisk med bakverk!? Hadde jeg kunnet, skulle jeg laga monsterkake til Julia sin 3-års dag, har du laga det før? (*ønske seg bilde*)

    Ang. Deli de Luca-kakene, så er Chocolate spoon cake den beste, og Rock slide brownie er god nr. 2. *kremt* Har spist meg igjennom de alle....;-)

    Stor klem til deg, søta!

    SvarSlett
  2. Utrolig mye fint her til inspirasjon for oss "en gang i blant" bakere. Og utrolig kjekt at du er så snill og deler. Tusen tusen takk. Hilsen Mona.

    SvarSlett
  3. Hei Mona: Tusen takk for hyggelig kommentar :)

    Elisabeth: Blir du med på shopping til uka?

    SvarSlett

Har du noe du vil dele med meg så blir jeg glad for tilbakemeldinger. Ris og ros mottas med takk :)